در گزارش تور و گردشگری مطرح شد

چرا مردم بجای دولت باید به شركتهای هوایی یارانه بدهند؟

چرا مردم بجای دولت باید به شركتهای هوایی یارانه بدهند؟

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران اظهار داشت: چرا شركت های هواپیمایی بجای اینكه از دولت سوبسید بگیرند با افزایش نرخ بلیت هواپیما، هزینه های خودرا با پول مردم تامین می كنند.



امیرپویان رفیعی شاد رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران در واکنش به افزایش نرخ بلیت هواپیماها که اخیرا اعلام شده به خبرنگار مهر اظهار داشت: در ایام اخیر که اعلام گردید نرخ بلیت هواپیماها از اول آبان ماه گران تر می شود، بسیار متاسف شدیم چون که این مورد صنعت توریسم داخلی را به شدت متضرر می کند. همیشه صحبت ما این بوده که سفر را بعنوان یک کالای لوکس نبینیم بلکه تلاش نماییم سفر در سبد خانواده ها قرار گیرد در دنیا هم به این باور رسیده اند که سفر بر روند کاری و رشد جامعه تاثیر می گذارد حتی در کشورهای توسعه یافته امکاناتی برای آن اختصاص می دهند تا مردم بیشتر به سفر بروند. اما با عنایت به افزایش نرخ پروازها که اخیرا اعلام شده، طبق معمول حتما سایر وسایل حمل و نقل عمومی هم افزایش نرخ خواهند داشت درحالیکه باید به این مورد فکر نماییم تا چند وقت دیگر که کرونا از بین رفت، پروازهای خارجی هم راه می افتد آن موقع چطور می خواهیم با قیمت پروازهای خارجی رقابت نماییم. چند سال پیش قیمت پروازهای خارجی ارزان تر از داخلی بود و مردم می گفتند وقتی قیمت پرواز تهران به مشهد به اندازه سفر تهران به سوریه است پس چرا برویم مشهد؟ من تصور می کنم پس از کرونا و راه اندازی پروازهای خارجی ما باردیگر با چنین موضوعی رو به رو می شویم.
وی بیان نمود: کرونا به اقتصاد ما فارغ از تحریم و مشکلاتی که داشتیم صدمه زد باید برای این مورد هم تفکر بیشتری می شد. اگر ایرلاینی در فشار است و باید هزینه هایش را تأمین کند می تواند از دولت سوبسید بگیرد نه از مردم. اما حالا این هزینه ها را مردم باید متحمل شوند. در حوزه گردشگری ما با کاهش شدید سفر مواجه می شویم چون مردم دیگر اقبالی به سفر نخواهند داشت و البته هزینه ها هم این اجازه را به آنها نمی دهد ازاین رو عملاً دفاتری که تا امروز گرفتار چالش بودند وضعیت به مراتب بدتری خواهند داشت.
این مدیرعامل دفتر خدمات مسافرتی اظهار داشت: باید پیش از افزایش نرخ بلیت بررسی می شد که میانگین درآمد مردم در جامعه چقدر است و چرا افراد نمی توانند سفر را در سبد خانواده قرار دهند. آیا باید سفر را بعنوان کالای لوکس در نظر گرفت؟ حالا دیگر حتی قشر متوسط به بالا هم نمی توانند سفر هوایی داشته باشند. این افزایش نرخ نشان داده است که هیچ کار کارشناسی انجام نگرفته است.
رفیعی شاد با اشاره به اینکه حالا حداقل و حداکثر قیمت برای نرخ بلیت ها در نظر گرفته شده است اظهار داشت: نرخ بلیت همین الان هم خیلی پایین نیست. عرضه و تقاضا باید همخوانی داشته باشد. اقبال مردم از این نرخ ها باید در نظر گرفته می شد آژانس های مسافرتی واسطه بین خدمات دهندگان و خدمات گیرندگان هستند. میانگین درآمد جامعه و هزینه هایی که دارند و وضعیت معیشت مردم را با میانگین نرخ های اعلام شده هم که محاسبه کنید باز هم با هم نمی خواند. آیا الان با این نرخ ها کسی می تواند با خانواده چهار نفره اش سفر برود؟ چرا به جای اینکه برای مردم تسهیلات قائل شویم عرصه را برای آنها سخت تر می نماییم و می گوئیم شمایی که نمی توانی با هواپیما سفر بروی با اتوبوس برو. آیا فکری شده غیر از خانواده ها چقدر از دانشجویان، اساتید و شرکت های تولیدی که باید از هواپیما جهت مسائل کاری استفاده کنند از این افزایش نرخ صدمه می بینند؟
او بیان نمود: از زمانی که این نرخ ها اعلام شده تا کنون واکنشی از وزارت میراث فرهنگی ندیده ایم شاید چون تعطیلات بوده است اما باید این وزارت بداند که اگر نهادی مثل وزارت راه تصمیم می گیرد که بر گردشگری تاثیر دارد باید واکنش نشان دهد. باید در شروای گردشگری تمام مسائلی که به گردشگری ربط پیدا می کند بررسی شود ولی حالا می بینیم که عملاً تصمیمات به صورت فردی دریافت می شود.

1399/07/20
14:36:58
5.0 / 5
35
تگهای خبر: خدمات , سفر , فرهنگ , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
لینک دوستان تور و گردشگری
ttma تور و گردشگری