مدیركل بازاریابی و تبلیغات گردشگری خبر داد:

عرضه طیف جدیدی از تبلیغات گردشگری به بازارهای جهانی تا آخر تیرماه

عرضه طیف جدیدی از تبلیغات گردشگری به بازارهای جهانی تا آخر تیرماه

به گزارش تور و گردشگری مدیركل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری اظهار داشت: اقلام تبلیغاتی محصول محور و معرفی جاذبه های گردشگری ایران در سطح بالایی از كیفیت و كمیت به صورت مكتوب و دیجیتال با هدف معرفی جاذبه های گردشگری كشور در بازارهای هدف بین المللی، تا آخر تیرماه سالجاری عرضه می شود.


به گزارش روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی محمد ابراهیم لاریجانی با بیان این خبر اظهار داشت: طراحی و تولید طیف وسیعی از اقلام تبلیغاتی در دست اقدام، به علت وجود تنوع در کارکرد و نوع زبان، اقدامی بی سابقه بوده است.
وی با اشاره به اینکه اقلام مذکور در دو قالب کلی بروشورهای «محصول محور» و «معرفی جاذبه های گردشگری کشور» عرضه خواهد شد، اضافه کرد: محصولات گردشگری که به صورت اختصاصی در اقلام تبلیغاتی به آن پرداخته شده است؛ شامل «گردشگری سلامت»، «گردشگری مذهبی و ادیان»، «اقامتگاه های بوم گردی» و هم «فرهنگ و آداب اقوام» است که به صورت خاص برای هر یک، بروشوری به ۱۰ زبان دنیا طراحی شده است.
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری همینطور در تشریح اقلام تبلیغاتی گروه دوم با عنوان معرفی جاذبه های گردشگری کشور، اظهار داشت: کاتالوگ «ده دلیل سفر به ایران» به ۱۰ زبان، کتابچه «ویزیت ایران» به ۴ زبان، کتاب « ۱۰۰ میراث ایران» به زبان انگلیسی و کتاب «ایران تراول گاید» به زبان انگلیسی نمونه ای از اقلام در دست اقدام این بخش به شمار می آید.
لاریجانی تصریح کرد: همینطور بعضی از اقلام هم با محوریت فضای مجازی و دیجیتال در حال تهیه هستند؛ که از اهم آنها می توان به مالتی مدیای ۲۴ اثر ثبت جهانی ایران به ۱۰ زبان، لوح فشرده کلیپ ها و ویدئوهای معرفی ایران شامل ۳۰ کلیپ به ۱۰ زبان و لوح فشرده با عنوان ۳۶۵ عکس از یکصد جاذبه ایران اشاره نمود.
وی با تاکید بر اینکه ساختار ساخت ویدئوها هم محصول محور در نظر گرفته شده است؛ اظهار داشت: در تهیه کلیه اقلام کوشیده ایم علاوه بر معرفی ایران به صورت عمومی، نگاه تخصصی و عمیق تری به جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری کشور داشته باشیم و از مهم ترین این دسته تولیدات می توان به ساخت ۱۴ ویدئو مناسب فضای دیجیتال شامل دو ویدئوی سه دقیقه ای از معرفی ایران به ده زبان، سه ویدئوی یک دقیقه ای از معرفی ایران بدون کلام، دو ویدئوی گردشگری سلامت ایران به ۴ زبان، دو ویدئوی معرفی اقوام ایرانی و غذاهای ایرانی به ده زبان، یک ویدیوی معرفی ایران ویژه کشورهای عربی (زیارت، سلامت و سیاحت) به زبان عربی، یک ویدئوی اقامتگاه های سنتی و بوم گردی ایران به ده زبان و یک ویدئوی گردشگری مذهبی و ادیان در ایران به ده زبان اشاره نمود.
بنا به قول مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری، یکی دیگر از رویکردهای اصلی تولید اقلام تبلیغاتی مذکور توجه به بازارهای هدف و در نظر گرفتن ده زبان با هدف پوشش بیشتر از یکصد کشور بوده است.
لاریجانی تصریح کرد: همینطور تولید چند ویدئو با هدف اعتمادسازی پساکرونا با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در زنجیره گردشگری و سفر به ایران به ده زبان از لحظه ورود توریست از فرودگاه و تردد تا هتل، رستوران، موزه و سایر بخش ها در دست اقدام قرار گرفته است که هم اکنون خلا آن در فضای مجازی احساس می شود.
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری همینطور به ابعاد دیگری از اقدامات صورت گرفته در جهت ورود به بازارهای هدف گردشگری و تبلیغ جاذبه های گردشگری کشور اشاره نمود و اظهار داشت: راه اندازی صفحه رسمی گردشگری ایران در فیس بوک، ویچت، اینستاگرام، یوتیوب، شنوتو(پادکست) و بارگذاری محتواهای تولید شده به زبان های مختلف از اهم اقدامات صورت گرفته در این راستا به شمار می آید.
این مقام مسئول در انتها تصریح کرد: زبان های استفاده شده در اقلام تبلیغاتی مذکور منطبق بر کشورهای اولویت دار بازار هدف شامل زبان های انگلیسی، عربی، روسی، ترکی آذربایجانی، ترکی استانبولی، آلمانی، چینی، فرانسه و اسپانیولی و ژاپنی است.




منبع:

1399/04/01
14:58:55
5.0 / 5
2175
تگهای خبر: تخصص , توریست , جاذبه , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
ttma تور و گردشگری