برگزاری اجلاس ابتکار آسیایی برای حفاظت از میراث فرهنگی در چین

برگزاری اجلاس ابتکار آسیایی برای حفاظت از میراث فرهنگی در چین

اولین اجلاس ابتکار آسیایی برای حفاظت از میراث فرهنگی به شکل مجازی در ایام پنجم و ششم آبان ماه 1400 به میزبانی چین انجام می شود.


به گزارش تور و گردشگری به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، بزرگ ترین رویداد آسیایی در زمینه میراث فرهنگی امروز چهارشنبه و فردا پنجشنبه، پنجم و ششم آبان ماه ۱۴۰۰ برابر با ۲۷ و ۲۸ اکتبر ۲۰۲۱ با عنوان «ابتکار آسیایی برای حفاظت از میراث فرهنگی» و شعار «ارتقای گفتگوی بین تمدن ها و شکل دادن آینده قاره آسیا» برگزار می َشود. در اولین اجلاس گفت وگوی آسیایی برای حفاظت از میراث فرهنگی تمام کشورهای آسیایی همچون ایران حضور فعال دارند.
در افتتاحیه این جلسه، وزرای فرهنگ یا میراث فرهنگی و گردشگری کشورهای مختلف در پشتیبانی از این اجلاس سخنرانی می کنند.
جمهوری اسلامی ایران نیز بعنوان عضو مؤسس در روز اول و در آئین افتتاحیه این جلسه شرکت می کند و سفیر ایران در چین نیز سخنرانی کوتاهی خواهد داشت.
در روز دوم این اجلاس، مدیران حفاظت از میراث فرهنگی کشورهای آسیایی دیدگاه های خودرا درباره ایجاد یک نهاد آسیایی و همکاریهای مشترک بین کشورها به اشتراک خواهند گذاشت.
همچنین سید هادی احمدی روئینی، مدیرکل حفظ و احیا بناها، محوطه ها و بافت های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در این جلسه دیدگاه های این وزارتخانه را ارائه خواهدنمود.
انتظار می رود در آخر این اجلاس و با اجماع تمام کشورهای آسیایی، یک نهاد و صندوق پشتیبانی از میراث فرهنگی در قاره کهن شکل بگیرد.

1400/08/05
19:54:46
5.0 / 5
979
تگهای خبر: تاریخی , زمین , فرهنگ , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
ttma تور و گردشگری