تاكید استاندار جدید قم؛

توجه به توسعه گردشگری مذهبی در کهک قم ضروریست

توجه به توسعه گردشگری مذهبی در کهک قم ضروریست

به گزارش تور و گردشگری قم ـ ایرنا ـ استاندار جدید قم در مسافرت به شهرستان کهک، بر ضرورت توجه به توسعه و تأمین زیرساخت های گردشگری مذهبی، راه دسترسی و ارتقای شاخصهای سلامت و بهداشت در این شهرستان تاکید نمود.


به گزارش عصر جمعه ایرنا از استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی در مسافرت خود به شهرستان کهک که با همراهی برخی مدیران استانداری صورت گرفت، ضمن اشاره به ضرورت عمل به تکالیف اجرایی و خدمت به مردم اظهار داشت: توسعه زیرساخت ها، رفع موانع و ایجاد ادارات در شهرستان شهیدپرور کهک باید بیش ازپیش مورد توجه مسؤلان قرار گیرد.
وی ضمن اشاره به موقعیت گردشگری کهک و حضور گردشگران در این شهرستان اضافه کرد: باید از این ظرفیت در زمینه توسعه گردشگری مذهبی بهره برداری شود و در کنار آن مسایل اجتماعی و فرهنگی شهر هم مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
وی مبحث راه دسترسی و خدمات بهداشت و درمان در سطح شهرستان کهک را مورد توجه قرار داد و افزود: در جهت بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای عملی در این حوزه ها، برگزاری نشست هم اندیشی با شوراها و دهیاری های این شهرستان در دستور کار قرار گیرد.
شاهچراغی با تکیه بر لزوم اقناع سازی و اطلاع رسانی اهمیت فرایند واکسیناسیون در مقابله با ویروس کرونا در تمام استان افزود: در جهت ترویج واکسیناسیون در سطح شهرستان ها مدیران در رابطه با جدیت پیگیر امور باشند.
استاندار قم با بیان لزوم احصای مشکلات و موانع توسعه شهرستان تازه تاسیس کهک خاطرنشان کرد: مدیران استان و شهرستان کهک تمام توان خویش را برای رفع این موانع به کار ببرند.
در این برنامه یک روزه که با غبارروبی مزار شهدای والامقام گلستان شهدای کهک و ادای احترام به مقام شامخ این شهیدان آغاز شد، مسایل در ارتباط با گردشگری مذهبی، راه های دسترسی، توسعه روستاها و بوم گردی، ایجاد مراکز آتش نشانی و مبحث گازرسانی به روستای امامزاده اسماعیل(ع) مورد بررسی قرار گرفت.
سید محمد تقی شاهچراغی روز دوشنبه طی آیینی با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و تعدادی از علما و مسؤلان کشوری و استانی بعنوان یازدهمین استاندار قم فعالیت خویش را شروع کرد و جایگزین بهرام سرمست شد.
طبق مصوبه ۱۹ اردیبهشت ماه سالجاری هیات دولت، بخش های جعفرآباد و کهک در استان قم به شهرستان ارتقا پیدا کردند.
شهر کهک در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا شهر قم حدود ۳۰ کیلومتر است و این شهرستان از ۲ بخش مرکزی و فردو تشکیل شده است.
استان قم هم اکنون دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کهک و سه شهر سلفچگان، دستجرد و قنوات است./

1400/08/25
23:35:56
5.0 / 5
1072
تگهای خبر: خدمات , زمین , سفر , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
ttma تور و گردشگری