معاون گردشگری در نشست با نمایندگان اتاق بازرگانی:

ظرفیت همه صنایع جهت کمک به گردشگری به کار گرفته شود

ظرفیت همه صنایع جهت کمک به گردشگری به کار گرفته شود

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی به کارگرفتن الگو و ظرفیت های سایر صنایع همینطور شناسایی مشکلات و فرایندهایی که احتیاج به بازبینی دارند را بعنوان دو کمک اتاق بازرگانی ایران به حوزه گردشگری بیان نمود.


به گزارش تور و گردشگری به نقل از ایرنا از میراث آریا، علی اصغر شالبافیان در هجدهمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد با مغتنم شمردن نقش آفرینی تمامی فعالان حوزه گردشگری اضافه کرد: واژه رفع موانع تولید مفهوم عمیقی را در خود دارد. بعضی مواقع انجام ندادن برخی کارها مهم تر از انجام دادن برخی دیگر است.
او با تکیه بر اهمیت تغییر رویکرد در دولت برای برداشتن موانع، اضافه کرد: وام اعطایی از جانب دولت برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری به اندازه کافی انگیزه بخش نیست. برنامه ریزی برای ساخت پروژه های گردشگری با چند کاربری همچون کارهایی ست که درحال انجام آن هستیم.
او یکی از طریق های جذاب کردن سرمایه گذاری در کشورهای همسایه را ساخت مجتمع های چندمنظوره عنوان نمود و اضافه کرد: در وزارت خانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، درحال فراهم کردن شرایطی هستیم که جذابیت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را افزایش دهیم.
شالبافیان ضمن اشاره به کارهای انجام شده در وزارت خانه در جهت رفع موانع، بیان نمود: در گذشته تمدید پروانه بهره برداری تاسیسات اقامتی منوط به فرایندهایی بود که ذاتا وظیفه دستگاه ما نبود و اگر این فرآیند ادامه پیدا می کرد، تعداد هتل های دارای مجوز بهره برداری تا سال آینده به نصف می رسید.
شالبافیان از ایجاد هماهنگی های بین بخشی بعنوان اولویت های وزارت خانه نام برد و اضافه کرد: تلاشمان این است که با ایجاد هم افزایی بین دستگاهی مسیر را برای فعالیت بخش خصوصی هموار نماییم و از آغاز حضور هم رایزنی هایی با دستگاههای مربوطه داشته ایم.
او مشکلات بخش خصوصی را ناشی از عدم هماهنگی و همکاری بین دستگاه ها دانست و به اهمیت نقش اتاق بازرگانی در این راه اشاره نمود.
معاون گردشگری از تقویت کسب وکارهای رسمی گردشگری سلامت از راه کنار هم قرار دادن ظرفیت اعضای شورای سیاستگذاری بعنوان سیاست های مهم وزارت خانه نام برد و اضافه کرد: تصورمان بر این است که باید الگوی صحیح گردشگری سلامت با در کنار هم قرار گرفتن مراکز بیمارستانی دارای مجوز ipd و دفاتر خدمات مسافرتی شکل گیرد.
شالبافیان تولید محتوا در حوزه گردشگری را بعنوان یکی از مسئولیت های اجتماعی اتاق های بازرگانی در تمامی استان ها بیان کرد و اضافه کرد: تولید محتوا می تواند بعنوان یک محور مشترک بین حوزه گردشگری و اتاق بازرگانی تعریف شود. به تازگی محتوای تصویری توسط اتاق بازرگانی اصفهان تهیه شد که پروژه موفقی بود و اتاق های بازرگانی سایر استان ها می توانند از این الگوی استفاده کنند.
او همینطور بر تقویت همکاری کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بخش خصوصی گردشگری تصریح کرد و اظهار داشت: کمیسیون گردشگری اتاق این حقیقت را پذیرفته که توفیقش در گروی همکاری با بخش خصوصی ذیربط آن در استان است. تشکل های حوزه گردشگری در سطح ملی باید هر چه بیشتر به مشارکت گرفته شده و تشویق شوند.


منبع:

1400/09/03
14:07:35
5.0 / 5
706
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
ttma تور و گردشگری