برند گردشگری استان اصفهان تدوین می شود

برند گردشگری استان اصفهان تدوین می شود

به گزارش تور و گردشگری مدیر دفتر مطالعات و پژوهش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان اظهار داشت: طرح تدوین برند گردشگری استان با هدف رسیدن به یک شعار واحد بمنظور توسعه متوازن گردشگری درحال اجراست.


وحید عابدین پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: اجرای طرح تدوین برند گردشگری استان اصفهان از شروع سال جاری توسط اداره کل میراث فرهنگی و با مشارکت دانشگاه هنر اصفهان شروع شد.
وی گفت: در این طرح تلاش می شود باتوجه به تنوع گسترده جاذبه های فرهنگی و طبیعی استان، یک شعار واحد و مورد توافق همگان بمنظور توسعه متوازن گردشگری در همه مناطق استان حاصل و به عنوان برند گردشگری معرفی شود.
عابدین پور با اعلان اینکه در این طرح استان اصفهان به مناطق پنجگانه شمال، جنوب، غرب، شرق و مرکز تقسیم شده است، اشاره کرد: تیم های پژوهشی همچون استادان، دانشجویان و متخصصان، مطالعاتی را در هر یک از این مناطق درباره فرهنگ های بومی، خرده فرهنگ ها، سوغات، صنایع دستی، محصولات باغی و کشاورزی و شرایط اقلیمی انجام می دهند.
وی با تاکید بر این که اجرای این طرح مراحل مختلفی دارد و در نهایت، برند گردشگری استان اصفهان باید توسط وزارتخانه میراث فرهنگی مورد تایید و تصویب قرار بگیرد، اضافه کرد: این مراحل شامل شناخت و تحلیل موقعیت، تدوین طرح برند، جایگاه سازی برند، طراحی هویت حسی برند (کلامی و بصری) و شعار و مفهوم برند است که بعد از اجرای آنها یک هویت کلامی و بصری واحد که بتواند ظرفیت های گردشگری استان را ارائه کند، بدست می آید.
مدیر دفتر مطالعات و پژوهش اداره کل میراث فرهنگی اصفهان با اشاره به مشارکت یک گروه از دانشگاه هنر اصفهان در اجرای طرح مذکور، اظهار داشت: این گروه قبل از این با تیم تدوین برند ملی گردشگری همکاری داشت و در جریان مصوبات وزارتخانه میراث فرهنگی برای تدوین برند استانی و مراحل مختلف آن قرار دارد.
عابدین پور با اعلان اینکه تا کنون حدود ۵۰ درصد از کارهای مطالعاتی طرح تدوین برند گردشگری استان اصفهان انجام شده و درحال درنوردیدن مراحلی مانند پرسشنامه ها، فراخوان و کیفی سازی است، اشاره کرد: برند گردشگری استان بعد از تایید و تصویب نهایی توسط وزارت میراث فرهنگی در بخش های مختلف دولتی و خصوصی و بمنظور رونق صنعت گردشگری به ویژه در روزهای پسا کرونا استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به این که برند، نوعی هویت سازی و ایجاد تمایز در ظرفیت های یک مجموعه مانند جامعه یا محصول از زاویه های مختلف است که با تمایز بخشی، کیفیت بخشی و استقلال در خاصیت ها همراه و در حوزه های مختلف قابل تدوین است، گفت: برای تدوین برند گردشگری، ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری در یک مکان جغرافیایی مانند شهر یا روستا یا کشور و وجه تمایز آن نسبت به جوامع دیگر مورد بررسی قرار می گیرد.
عابدین پور با اعلان اینکه بعد از تدوین برند ملی گردشگری کشور، استانها نیز به عنوان تکه های تشکیل دهنده این برند ملی موظف به تدوین و ارائه یک برند گردشگری استانی شدند، اشاره کرد: تدوین این برند برای نظم بخشیدن به فعالیت ها و رونق صنعت گردشگری لازم است و وظیفه آن از طرف وزارت میراث فرهنگی به اداره های میراث فرهنگی استانها واگذار شده است.
وی اشاره کرد: در اجرای این طرح از تجربه های موجود مانند برند ملی گردشگری و برند شهر اصفهان استفاده می شود.
استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت بعنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها افزون بر یک هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.
هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به اسامی میدان نقش جهان، کاخ چهل ستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به اسامی وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه توریستهای داخلی و خارجی است.
اصفهان حدود ۱۵۰ هتل، ۴۴۴ اقامتگاه برمگردی، ۷۰ هتل سنتی، ۱۵۰ خانه مسافر و ۲۳۰ میهمان پذیر و افزون بر ۳۵ هزار تخت دارد.



منبع:

1400/09/06
21:02:33
5.0 / 5
1020
تگهای خبر: آثار تاریخی , باغ , تاریخی , تخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
ttma تور و گردشگری