معرفی پروژه های گردشگری ایران به سرمایه گذاران حاضر در اکسپو دبی

معرفی پروژه های گردشگری ایران به سرمایه گذاران حاضر در اکسپو دبی

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران گردی و جهان گردی از معرفی پروژه های گردشگری شناسایی شده از طرف ادارات کل استانی به سرمایه گذاران خارجی حاضر در اکسپو دبی آگاهی داد.


به گزارش تور و گردشگری به نقل از خبرگزاری ایرنا از میراث آریا، خشایار نیکزادفر با بیان این خبر اظهار داشت: ظرفیت اکسپو فرصتی مناسب برای معرفی پروژه های گردشگری و جذب سرمایه گذار است که با معرفی، برنامه ریزی و اقدامات لازم میتوان از آن استفاده و سرمایه لازم را برای تکمیل پروژه ها جذب کرد.
او در این راستا به اقدامات و پیگیری های انجام شده از جانب شرکت مادر تخصصی توسعه ایران گردی و جهان گردی اشاره نمود و اضافه کرد: مکاتباتی با وزارت اقتصاد و امور دارایی برای دسترسی به سامانه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در ایران و درج مشخصات پروژه های گردشگری شناسایی شده در آن، انجام شده است.
نیکزادفر ضمن اشاره به ابلاغ جدولی به ادارات کل استانی برای شناسایی پروژه های استانی، اضافه کرد: فرصت های معرفی شده از جانب ادارات کل استانی در این سامانه بارگذاری و به سرمایه گذاران خارجی حاضر در اکسپو معرفی می گردند.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران گردی و جهان گردی ابراز امیدواری کرد که این تلاش ها منجر به جذب سرمایه گذاری خارجی برای پروژه های گردشگری شود.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، اکسپو ۲۰۲۰ دبی با عنوان پیوند اذهان و خلق آینده با حضور بیشتر از ۱۹۲ کشور جهان از ۹ مهر ۱۴۰۰ در حالی در دبی شروع به کار کرده است که کرونا همچنان چالش اول جهان در بخش های مختلف بخصوص اقتصاد و تجارت و صنعت گردشگری می باشد. با اینکه این رویداد به علت همه گیری با یکسال تاخیر برگزار و به سنت همیشگی ۶ ماهه تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت، به نظر می آید با شتاب واکسیناسیون عمومی، جهان آرام آرام از خواب سنگین کرونایی بیدار و برای گردهمایی ها و رویدادهای جهانی در ماههای آینده آماده می شود.
اگرچه اکسپوها بنا به فلسفه ذاتی اقتصادی و تجاری هستند، مطابق همه رویدادهای جهانی از ورزشی و هنری تا علمی و صنعتی، آثار فرهنگی و هنری ویترین چشم نواز نمایشگاهی وسیع و معرفی و آغاز تعاملات بین المللی است حتی اگر این روابط بستر توسعه و همکاریهای اقتصادی یا سیاسی کشورها باشد.
رویداد اکسپو همیشه جشنواره ای از زیبایی های فرهنگی و تمدنی را در خود دارد و کشورها در ۶ ماه فرصت دارند علاوه بر عرضه همه توانمندی ها و دستاوردهای اقتصادی و صنعتی و چشم اندازهای آتی و ظرفیت ها و جاذبه ها فرهنگی و تمدنی خویش را به وضوح به نمایش گذارند.
مدت زمان ۶ ماه برای اکسپو در مقایسه با سایر رویدادهایی که حداکثر ۱۰ روز هستند، فرصت ارزشمندی است که کشورها علاوه بر حضور در لایه های مختلف اقتصادی، علمی، صنعتی، اجتماعی و فرهنگی به صورت حقیقی و حقوقی، می توانند تعاملات بین المللی خویش را بالا برند و با شناخت بیشتر از فضای ارتباطات بین الملل و حوزه های پیش رو، ظرفیت های ملی خویش را معرفی کنند.

1400/10/09
14:12:05
5.0 / 5
982
تگهای خبر: آثار فرهنگی , تخصص , جاذبه , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
ttma تور و گردشگری