بررسی عملكرد دستگاه ها در اجرای قانون حمایت از خانواده

نماینده دامغان: قانون پشتیبانی از خانواده و جوانی جمعیت یکی از بهترین قوانین مجلس است

نماینده دامغان: قانون پشتیبانی از خانواده و جوانی جمعیت یکی از بهترین قوانین مجلس است

به گزارش تور و گردشگری، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که قانون پشتیبانی از خانواده و جوانی جمعیت یکی از بهترین قوانین مجلس است و مجلس وظیفه خودرا در ارتباط با این قانون انجام داده است، اظهار داشت: متأسفانه ستاد ملی جمعیت حدودا کار خاصی را انجام نداده است.


به گزارش تور و گردشگری به نقل از ایسنا، علی اکبر علیزاده در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس در جریان قرائت گزارش مشترک کمیسیون های فرهنگی، اجتماعی و بهداشت و درمان در مورد نحوه عملکرد دستگاه های مسئول در اجرای قانون پشتیبانی از خانواده و جوانی جمعیت طی اظهاراتی، اظهار داشت: قانون پشتیبانی از خانواده و جوانی جمعیت یکی از بهترین قوانین مجلس است و مجلس وظیفه خودرا در ارتباط با این قانون انجام داد اما متأسفانه ستاد ملی جمعیت حدودا کار خاصی را انجام نداده است.
وی با تأکید بر این که موضوع جمعیت هم اکنون مهم ترین مسئله کشور است، اضافه کرد: قانون جوانی جمعیت قانونی ۷ ساله بوده که یک سال آن سپری شده اما متاسفانه هنوز ساختار شورای ستاد جمعیت تشکیل و تصویب نشده است و استانداران اطلاعاتی از این قانون ندارند؛ این در حالیست که مسئول اجرای قانون در استانها هستند بدین سبب نیاز است وزیر کشور به این مساله توجه کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از ۹ حکم قانون جوانی جمعیت تنها یک حکم عملیاتی و در زمینه ستادی از ۲۴ حکم فقط ۳ حکم عملیاتی شده است. همین طور مقرر شده بود خانواده های دارای ۳ فرزند بیشتر بدون قرعه کشی خودرو اختصاص پیدا کند اما متاسفانه وارد قرعه کشی شدند.
علیزاده با اعلان اینکه می طلبد مشکلات موجود در اجرای قانون پشتیبانی از خانواده و جوانی جمعیت در بودجه سال 1402 حل و فصل شود، اظهار داشت: می طلبد ریاست مجلس به عنوان یکی از اعضای سران قوا در جلسات سران مسئله جمعیت و قانون پشتیبانی از خانواده را مورد تاکید قرار دهد تا از وضعیت فعلی خارج شویم و به نتایج خوبی نایل شویم.




منبع:

1401/09/22
13:18:23
5.0 / 5
499
تگهای خبر: خودرو , دستگاه , زمین , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
ttma تور و گردشگری