نحوه برگزاری سی وششمین نمایشگاه صنایع دستی تشریح شد

نحوه برگزاری سی وششمین نمایشگاه صنایع دستی تشریح شد

تور و گردشگری: به گزارش تور و گردشگری، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی ضمن اشاره به برنامه ریزی ها برای برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه مانند برگزاری جشنواره غذا و فست فود نیست.



به گزارش تور و گردشگری به نقل از مهر، مریم جلالی ظهر امروز سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ در نشست با برخی از مدیران و کارشناسان حوزه صنایع دستی که معاونان صنایع دستی استان ها هم به صورت وبیناری حضور داشتند، با بیان این مطلب اظهار نمود: سی و ششمین نمایشگاه صنایع دستی و هفتمین جشنواره فجر صنایع دستی را در حالی برگزار می نماییم که این دو رویداد به بلوغ رسیده است. در رابطه با برگزاری این دو رویداد باید توجه داشته باشیم که چگونگی برگزاری آنها معطوف به چیستی برگزاری است.
معاون صنایع دستی کشور افزود: با عنایت به این که ظرفیت های حوزه صنایع دستی بسیار بالا و پرارزش است، باید نقش خویش را در این دو رویداد به خوبی ایفا نماییم و دستاوردها و برون داد یک ساله خویش را در سی وششمین نمایشگاه باید به شکل خیلی خوب به نمایش بگذاریم.
جلالی خاطرنشان کرد: ایده های خلاقانه در برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی بسیار اهمیت دارد و باید از ایده های خلاقانه در برگزاری سی وششمین نمایشگاه هم استفاده نمود. سه مأموریت مهم این وزارت خانه هر سه در رابطه با حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است و این سه حوزه کاملاً جامع است و با هم هماهنگی و هم پیوستگی دارند.
این مقام مسئول با بررسی و مقایسه نحوه برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی در بعضی از کشورهای مختلف، اظهار نمود: ایده های خوب و برنامه های جذاب در برگزاری این نمایشگاه ها می تواند در نمایشگاه صنایع دستی تهران هم به کار گرفته شود که هر کدام از آنها می تواند سبب جذابیت بیشتر برگزاری نمایشگاه صنایع دستی کشورمان باشد. باید برای هر غرفه داستان ایجاد نماییم و از ظرفیت هنر روایی برای معرفی صنایع دستی و هنرهای سنتی استفاده نماییم.
او ضمن اشاره به وجود اقوام مختلف در تهران خاطرنشان کرد: ادارات کل استانی باید بتوانند با ایجاد یک سازوکار صحیح و برنامه ریزی دقیق شرایط و زمینه حضور شهروندان استانهای مختلف ساکن تهران را برای حضور و بازدید از این نمایشگاه فراهم نمایند.

جلالی اظهار داشت: نمایش مد ایرانی و استفاده از رنگ و هنر و هم نمایش نماد هر شهر و استان باید در برگزاری غرفه ها مدنظر قرار گیرد.
او اضافه کرد: فرهنگ سازی و ترغیب برای حضور مشتریان و خرید آنها، گسترش کانال های توزیع و بازارهای فروش، تقویت ارتباط بین تولیدکنندگان و توزیع کنندگان، تقویت ارتباط بین سیاستگذار و زنجیره ارزش، توجه به طرح های جدید و نوآورانه و ایجاد زیرساخت های فناورانه و رسانه ای شش اقدام مهم و راهبرد اساسی است که در برگزاری سی وششمین نمایشگاه صنایع دستی باید مدنظر قرار گیرد.
جلالی اظهار داشت: برگزاری کارگاه های خود اقتصاد، برنامه ریزی برای حضور هرچه بیشتر و بهتر کودکان، استفاده از هنر روایی برای معرفی صنایع دستی، ایجاد کاربری جدید برای بعضی از محصولات صنایع دستی قدیمی، استفاده از خرد جمعی و نظرات همگانی، ارتباط با کانال های توزیع آنلاین و … از دیگر راهبردهایی است که در برگزاری نمایشگاه می تواند مدنظر قرار گیرد.
او در ادامه اظهار داشت: جشنواره صنایع دستی فجر سال جاری به شکل ویژه و پررنگ برگزار می شود و درخواست و دعوت من از همه همکاران استانی اینست که در این جشنواره به شکل پررنگ حضور یابند.
جلالی ضمن اشاره به تدوین سه گام اجرایی در حوزه صنایع دستی تصریح کرد: گام سوم ما در حوزه صنایع دستی ثبت ملی و جهانی شهرها و روستاهای صنایع دستی است. در این عرصه هم همکاران استانی باید آمادگی کامل داشته باشند.
معاون صنایع دستی کشور ضمن اشاره به برگزاری همزمان نمایشگاه گردشگری اضافه کرد: برگزاری همزمان دو نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی نویدبخش انسجام و یکپارچگی سازمانی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.


منبع:

1401/10/17
11:00:10
5.0 / 5
388
تگهای خبر: خرید , زمین , فرهنگ , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
ttma تور و گردشگری