مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر قرارگاه اجرایی سازی سند تحول بنیادین:

فهم مشترک از جانب ارکان آموزش و پرورش برای اجرای سند تحول بنیادین ضروریست

فهم مشترک از جانب ارکان آموزش و پرورش برای اجرای سند تحول بنیادین ضروریست

به گزارش تور و گردشگری، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر قرارگاه اجرایی سازی سند تحول بنیادین اظهار داشت: فهم مشترک از جانب ارکان آموزش و پرورش برای اجرایی سازی سند تحول بنیادین ضروری می باشد.


به گزارش تور و گردشگری به نقل از ایسنا و بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، نشست تحول در مدارس از دیدگاه دانش آموزان با حضور پارسانیا، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر قرارگاه اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان و تعدادی از دانش آموزان مدارس اصفهان برگزار گردید.
در این دیدار مشاور وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به تاریخچه سند تحول بنیادین عنوان کرد: وضعیت مدارس ما با آنچه توقع می رود و مطلوب است، فاصله دارد. البته همه مدارس در یک سطح نیستند، اما میانگین کلی وضعیت مطلب نیست؛ با این وضعیت نیازمند یک تحول اساسی در آموزش و پرورش هستیم.
وی خاطرنشان کرد: برای تحول اساسی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تهیه شده است. اگر همه به لزوم تحول در آموزش و پرورش پی ببریم، آن وقت انگیزه پیدا خواهیم کرد که همه باهم تحول را رقم بزنیم. اما این کافی نیست؛ بلکه باید مقصد تحول را هم مشخص کرده و اتفاق نظر داشته باشیم.
دبیر قرارگاه اجرایی سازی سند تحول بنیادین اذعان کرد: علاوه بر مقصد تحول باید مسیر رسیدن به تحول هم مشخص باشد. آموزش و پرورش یک سیستم اجتماعی زنده است. سیستم های اجتماعی یک خصیصه دارند و آن اینست که تا یک اراده جمعی شکل نگیرد، حرکت هدفمند صحیح صورت نمی گیرد. آموزش و پرورش یک جمعی است که هویت و اراده دارد. پس تحول با اراده شما دانش آموزان و معلمان رقم می خورد.
پارسانیا افزود: برای حرکت این موجود زنده که اراده جمعی لازم دارد، همه ما شامل معلمان، دانش آموزان و مدیران، باید به یک فهم مشترک برسیم تا باهم تحول بنیادین را رقم بزنیم. 11 سال از تصویب سند تحول بنیادین در سال ۱۳۹۰ می گذرد. یکی از اشکالات این بود که برای طراحی مقصد و مسیر، عوامل میانی و عاملان اصلی تحول نادیده گرفته شد.
وی ادامه داد: همانطور که گفتیم عاملان اصلی تحول، دانش آموزان و معلمان ما هستند. با نگاه به سند، اگر تحول، بنیادین باشد، باید تعریف از تربیت مشخص باشد. یعنی تربیت را چه می بینیم که برپایه آن، تمام ساز و کارهای اداری و آموزشیِ آموزش و پرورش را مشخص نماییم.
مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تربیت وقتی اتفاق می افتد که این رفتار، برخواسته از زیر ساخت شناختی، گرایشی و معرفت و اراده دانش آموزان باشد. یعنی مثلاً اگر دانش آموز ما اهل تعبد باشد، در لایه معرفتی معتقد به آن تعبد باشد و اراده کرده باشد برای آن تعبد.
قابل ذکر است در این جلسه صمیمی برخی از دانش آموزان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در مورد تحول در مدارس پرداختند و با مشاور وزیر آموزش و پرورش گفتگو کردند.




منبع:

1401/11/06
13:02:51
5.0 / 5
379
تگهای خبر: آموزش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
لینک دوستان تور و گردشگری
ttma تور و گردشگری