آنفلوآنزای پرندگان در چین قربانی گرفت

آنفلوآنزای پرندگان در چین قربانی گرفت

تور و گردشگری: سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته (سه شنبه) گزارش داد که یک زن بر اثر مبتلاشدن به آنفلوآنزای پرندگان H3N8 در چین جان خودرا از دست داده است.


به گزارش تور و گردشگری به نقل از ایندیپندنت، این اولین مورد مرگ شناخته شده انسان بر اثر مبتلاشدن به این نوع آنفلوآنزای پرندگان است.
آنفلوآنزای H۳N۸ از سال ۲۰۰۲ بعد از نخستین ظهور در پرندگان آبزی آمریکای شمالی شناخته شد و مطالعات علمی نشان داده است که اسب، سگ و فوک هم به آن آلوده می شوند. تا پیش از این دو مورد غیرکشنده که هر دو در چین بودند در آوریل و مه سال قبل در میان انسان ها شناسایی شده بود.
زن چینی که بر اثر مبتلاشدن به این نوع آنفلوآنزای پرندگان جان باخت، ۵۶ سال سن داشت و از جنوب شرقی چین بوده است.
سازمان جهانی بهداشت می گوید که وی در ۲۲ فوریه به این بیماری مبتلا شد و در سه مارس به علت ذات الریه شدید در بیمارستان بستری شد و در تاریخ ۱۶ مارس نیز درگذشت.
آژانس بهداشت سازمان ملل متحد در اطلاعیه ای اعلام نمود که بیماری که در چین جان باخته است، چند بیماری زمینه ای داشت و پیش از شروع بیماری سابقه تماس با طیور زنده و سابقه حضور پرندگان وحشی در اطراف خانه اش را داشته است.
سازمان جهانی بهداشت گفته است در حالیکه قرار گرفتن در معرض یک بازار مرغ زنده ممکنست موجب عفونت شده باشد، هنوز معلوم نیست که منبع دقیق این عفونت چیست و چگونه این ویروس با سایر ویروس های آنفلوآنزای پرندگان که در میان حیوانات در گردش است، ارتباط دارد. بنابراین سازمان جهانی بهداشت خواهان تحقیقات بیشتر در ارتباط با انتقال این ویروس در حیوانات و انسان ها شده است.
سازمان جهانی بهداشت مستقر در ژنو همین طور اظهار داشت که این ویروس توانایی انتقال آسان از فردی به فرد دیگر را ندارد و بدین سبب خطر انتشار آن در میان انسان ها در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی کم تلقی می شود.
با این وجود به علت ماهیت دائما درحال تکامل ویروس های آنفلوآنزا، سازمان جهانی بهداشت بر اهمیت نظارت جهانی برای شناسایی تغییرات ویروسی، اپیدمیولوژیک و بالینی در رابطه با ویروس های آنفلوآنزا در گردش که ممکنست بر سلامتی انسان (یا حیوانات) تاثیر بگذارد، تاکید کرده است.
مورد ابتلای انسانی آنفلوآنزای پرندگان بطور معمول نتیجه تماس مستقیم یا غیرمستقیم با طیور زنده یا مرده آلوده به این ویروس یا محیط های آلوده است.
سازمان جهانی بهداشت می گوید که عفونت آنفلوآنزای پرندگان می تواند منجر به التهاب چشم، علایم خفیف شبه آنفلوآنزا تا بیماری حاد تنفسی شدید یا حتی مرگ شود. همین طور در بعضی موارد علایم گوارشی یا عصبی گزارش شده است اما این علایم نادر هستند.




منبع:

1402/01/23
12:18:14
5.0 / 5
343
تگهای خبر: زمین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
ttma تور و گردشگری