در گفتگو با خبرنگار مهر بیان شد؛

۳۴۰۰ اقامتگاه بوم گردی در کشور

۳۴۰۰ اقامتگاه بوم گردی در کشور

به گزارش تور و گردشگری، رئیس جامعه بوم گردی با اشاره به اینکه به ۳۴۰۰ اقامتگاه بوم گردی به علت بالا بردن آمار مجوز داده شد اظهار داشت: همین اتفاق صدمه زیادی به فلسفه میهمان نوازی بوم گردی ها زد.



یاور عبیری رئیس جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان نمود: هنوز بوم گردی های اصیل، میهمان نوازی درست را در دستور کارشان دارند. کسانی که حرفه ای کار می کنند؛ در این یکی دو سال هم خودشان را بازآموزی کرده اند. چون می دانند که کار اصلی ما میهمان نوازی است.
وی اظهار داشت: زمانی بود که به سه هزار و ۴۰۰ اقامتگاه بوم گردی مجوز فعالیت داده شد بدون این که متقاضیان مجوز، آموزش دیده باشند. بخشی از آنها اصلاً بوم گردی نیستند. به بعضی از افراد درحالی مجوز بوم گردی دادند که در اصل خانه باغ داشتند نه بوم گردی. این افراد معمولا سفارش فرمانداری یا نهادی را داشتند و با پارتی توانستند مجوز بگیرند. این اتفاق به پدیده خانه های بوم گردی صدمه زد وگرنه بسیاری از اقامتگاه ها طبق فلسفه کاری خودشان پیش می روند.

عبیری افزود: در مرحله اول زمانی که خانه های بوم گردی تازه تأسیس شده بود، روند حرکت به خوبی پیش می رفت چون آرام آرام مجوز داده شد. اما به جایی رسید که دیگر بحث رقابت در بین بود و اداره های استانی و مسؤلان در رقابت با یکدیگر به هر کسی که متقاضی بود مجوز می دادند. چون عرضه آمار مهم بود.
وی اضافه کرد: هم اکنون شاید وقتی به بعضی از این اقامتگاه ها رجوع می کنید، به معنای واقعی بوم گردی نباشند.
رئیس جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی خاطرنشان کرد: حالا بیشترین مجوز بوم گردی به استان مازندران داده شده چون دارای بیشتر از ۳۵۰ اقامتگاه بوم گردی است. اینها غیر از بوتیک هتل یا هتل سنتی و ویلاهاست. چون این دسته از اقامتگاه ها زیر نظر جامعه بوم گردی نیستند.
عبیری اظهار داشت: در دوره ای تبلیغات بیشتر از حدی برای بوم گردی ها انجام شد و خیلی ها ناخواسته وارد این کار شدند. ولی هم اکنون فکر می کنم روند مجوز دهی کمی کند شده است چون مردم متوجه شدند آنطور که تبلیغ می شد درآمد نجومی از این محل به دست نمی آید. البته کرونا و بسته شدن مراکز اقامتی هم بی تاثیر نبود.

1402/01/25
12:16:32
5.0 / 5
394
تگهای خبر: آموزش , باغ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
ttma تور و گردشگری