استاندار:

بالغ بر 150 هکتار از اراضی کشاورزی لرستان گرفتار حریق شده است

بالغ بر 150 هکتار از اراضی کشاورزی لرستان گرفتار حریق شده است

به گزارش تور و گردشگری، لرستان استاندار لرستان با اشاره به اینکه برای مقابله با خطرات آتشسوزی ها در مناطق گرمسیری استان ماشین آلات آتش نشانی از مناطق سردسیر به مناطق گرمسیر منتقل شود، اظهار داشت: کم توجهی یا بی توجهی در این حوزه مردود است.


فرهاد زیویار ۲۰ خردادماه در جلسه مدیریت بحران لرستان که در سالن جلسات استانداری استان برگزار شد ضمن اشاره به این که بارش های مناسب در پاییز، زمستان و ماه های ابتدایی بهار سالجاری، پوشش گیاهی مناسب در زمینه های طبیعی لرستان و گرم شدن هوا، ضریب خطر آتشسوزی را زیاد می کند، اظهار نمود: این سبب می شود که با مسئولیت بیشتری نسبت به موهبتی که خداوند به استان و کشور داده است، قدم برداریم.
وی ضمن اشاره به این که در زمان وقوع بحران باید از تمام ظرفیتهای استان استفاده کرد، اضافه کرد: در آتشسوزی های اخیر در لرستان به طور عمده بخش کشاورزی گرفتار حریق شده و جنگلها صدمه ای ندیده اند؛ اما امکان دارد این بحران به صورت ادامه دار استان را طی ۴۰-۵۰ روز آینده تهدید کند؛ ازاین رو باید نسبت به جنگلها، مراتع و مزارع احساس مسئولیت داشت.
زیویار با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان طی چند روز اخیر گرفتار حریق شده است، تصریح کرد: این اراضی حاصل چندین ماه زحمت، برنامه ریزی و سرمایه خانواده هایی بوده که در کنار آن، صدمه جدی به بخش کشاورزی استان هم وارد شده است.
استاندار لرستان، اقداماتی همچون اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، آموزش و شناسایی نقاط بحرانی را در جلوگیری از وقوع آتشسوزی در مزارع و عرصه های منابع طبیعی مؤثر دانست و اضافه کرد: هم اکنون در استان، همه دستگاههای اجرایی کشوری و لشکری استان با امکاناتی که در اختیار دارند، موظف می باشند، در این حوزه کمک کنند که این حوادث تکرار نشود و اگر تکرار شد در اسرع وقت نسبت به برطرف شدن آنها جلوگیری به عمل آید.
کشاورزان نسبت به برداشت محصولات خود با قید فوریت اقدام کنند
وی با اشاره به اینکه در اسرع وقت کشاورزان نسبت به برداشت محصولات خود با قید فوریت اقدام نمایند، تاکید کرد: امکاناتی که در اختیار همه دستگاههای استان هستند در اختیار مدیریت بحران قرار بگیرد.
زیویار اظهار نمود: با عنایت به این که مقرر شده ماشین آلات آتش نشانی برای مقابله با آتشسوزی های احتمالی از مناطق سردسیر استان به مناطق گرمسیر استان منتقل شوند، بی توجهی و کم توجهی در این حوزه مردود است و هر کدام از این ماشین آلاتی که در شهر های مورد نظر استقرار پیدا کرده اند مجاز نیستند بدون نظر رئیس مدیریت بحران شهرستان که بر عهده فرماندار است از منطقه بیرون بروند.
استاندار لرستان تصریح کرد: به کشاورزان لرستانی که محصولات خویش را بیمه کرده اند غرامت پرداخت می شود.




منبع:

1402/03/21
09:15:31
5.0 / 5
320
تگهای خبر: آموزش , دستگاه , زمین , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
ttma تور و گردشگری