معاون گردشگری كشور تأكید كرد؛

تولید محتوا لازمه تبدیل شدن ایران به محور جدید گردشگری

تولید محتوا لازمه تبدیل شدن ایران به محور جدید گردشگری

تور و گردشگری: به گزارش تور و گردشگری، معاون گردشگری کشور اظهار داشت: یکی از اصلی ترین برنامه های معاونت گردشگری جذب توریست از راه تولید محتوا و بازاریابی خارجی است.



به گزارش تور و گردشگری به نقل از مهر، نشست تخصصی معاونان گردشگری ادارات کل استان ها با حضور علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور همزمان با برگزاری هفتمین همایش افق تحول امروز ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲ در هتل لاله تهران برگزار گردید.
معاون گردشگری کشور هدف از برگزاری این نشست را مرور هدف گذاری ها و برنامه های گذشته، ارزیابی عملکرد ادارات کل استان ها و عرضه برنامه های جدید عنوان نمود.
وی ضمن اشاره به اهمیت حوزه بازاریابی خارجی استان ها، اضافه کرد: یکی از اصلی ترین برنامه های معاونت گردشگری جذب توریست از راه تولید محتوا و بازاریابی خارجی است. اگر می خواهیم تبدیل به محور جدید گردشگری شویم و گردشگری خارجی به کشور بیاید منوط به تقویت این حوزه است.
شالبافیان بر تمرکز، تجمیع و عرضه محتواهای ساخته شده توسط ادارات کل استانی تاکید و خاطرنشان کرد: محتواهای کاربر محور که توسط گردشگران تولید می شود، بیشترین تأثیرگذاری را روی جذب توریست دارند که ترغیب گردشگران به تولید چنین محتوایی همینطور تولید محتوای موضوعی در دستور کار ادارات کل استانی قرار گیرد.
حضور در جلسات استانی همینطور ارتباط و مطالبه از دستگاه ها، تحقیق بازار هدف، تقویت روابط عمومی ها از دیگر نکات مورد تاکید شالبافیان بود.
رویدادها، مهم ترین ابزار چانه زنی در استان
معاون گردشگری کشور محوریت برای تخصیص اعتبار به رویدادها را ثبت آنها عنوان نمود و اضافه کرد: امروز جاذبه های مکان محور تحت شعاع جاذبه های زمان محور قرار گرفته اند. رویدادها ابزار مناسبی برای معرفی ظرفیتهای بومی، اشتغالزایی و هم افزایی سه حوزه مأموریتی وزارت خانه هستند.
وی همینطور یکی از ابزارهای تقویت چانه زنی در استان ها را ثبت رویدادها عنوان نمود.
شالبافیان ضمن اشاره به اهمیت تشکیل میزهای موضوعی گردشگری با کمک ظرفیت افراد مشتاق بیان نمود: در مورد گردشگری دسترس پذیر با استفاده از ظرفیت افراد دغدغه مند اتفاق های خوبی افتاده است. در دیگر حوزه ها هم افراد مشتاق بسیاری هستند که با باز کردن فضا میتوان از این ظرفیت ها به نفع گردشگری استفاده نمود.
معاون گردشگری کشور در ارتباط با اهمیت تنوع بخشی محصولات گردشگری، بیان نمود: یکی از طریق های سریع اشتغال زایی شناسایی و استفاده از مزیت های رقابتی است که با تمرکز هر استان روی دو تا سه میز میتوان نتیجه ملموس گرفت.
استفاده از ظرفیتهای بیرونی و تمرکز روی مزیت های رقابتی مهم ترین موضوعی بود که شالبافیان در ارتباط با میزهای گردشگری مورد تاکید قرار داد.
وی ضمن اشاره به مشخص بودن وظایف دستگاههای مختلف، بر تعامل دو طرفه تاکید نمود.
نظام مند شدن استان ها با راه اندازی درگاه ملی مجوزها
معاون گردشگری کشور در ادامه به تاثیر راه اندازی درگاه ملی مجوزها در ایجاد ارتباط نظام مند استان ها و برطرف شدن چالش های مرتبط اشاره نمود و هرگونه صدور مجوز خارج از سامانه و شروط سلیقه ای را جرم اعلام نمود.
شالبافیان خاطرنشان کرد: مدارک و شرایط صدور مجوز در سامانه مشخص است و هیچ گونه شرطی خارج از شرایط به تأیید رسیده نباید اعمال شود.
وی همینطور در ارتباط با مجوز خانه مسافرها که اختلاف نظرهایی در این ارتباط با هیأت مقررات زدایی وجود دارد به پیگیری در اینباره اشاره نمود.
سند راهبردی گردشگری، ظرفیتی برای پیشبرد کارها در استان
شالبافیان ضمن اشاره به اهمیت سند استراتژیک گردشگری در پیشبرد کارها در استان بیان نمود: این سند ظرفیتی است که باید مورد استفاده و بعنوان دستورالعمل قرار گیرد.
معاون گردشگری کشور یکی از ظرفیتهای دولت را استاندارهایی عنوان نمود که اغلب آنها علاقمند به گردشگری هستند و بر تعامل با استاندارها تاکید نمود.
نظام طراحی شده در ارتباط با آمارهای گردشگری وروری، پشتیبانی از افراد آموزش دیده در حوزه گردشگری، استفاده از آیین نامه دولت در جهت تقویت معیشت مرزنشینان، ارسال شاخصهای تخصصی ارزیابی عملکرد گردشگری سال ۱۴۰۱، مشارکت برای احصای ظرفیت گردشگری تعالی بخش، انعکاس مهم ترین کارهای انجام شده در بولتن ماهانه، تکمیل زیرساخت های روستاهای انتخاب شده برای یونسکو، گزارش مشکلات موردی پروژه های نیمه کاره به منظور تکمیل آنها ظرف دو سال آینده، رصد تورهای ورودی، استفاده از فرصت و ظرفیت مشوق ها، دیگر نکات یاد شده او در این نشست بود.
معاون گردشگری لایحه برنامه هفتم توسعه را در حوزه گردشگری متمایز دانست و اظهار داشت: یک فصل جداگانه با ۶ حکم ناظر بر سرمایه گذاری استانهای ساحلی آماده شده و اختیارات به استانداران استانهای ساحلی برای سرمایه گذاری داده شده است.
تولید هزار و ۷۸۰ محتوا در ۱۵ استان
در ابتدا ارزیابی عملکرد استان ها در ۷۲ شاخصه در ارتباط با ۵ آیتم حوزه تبلیغات و بازاریابی از جانب نماینده اداره کل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی عرضه شد.
در این گزارش از بین ۱۷۸۰ محتوای مورد بررسی قرار گرفته ۱۵ استانی که در ۵ آیتم محتوا تهیه و ارسال کرده بودند، استانهای مازندران (کاتالوگ، انطباق ۸۳ درصدی)، مرکزی (نقشه گردشگری با انظباق ۸۱ درصدی)، زنجان (بروشور، انطباق ۷۶ درصد انطباق) کردستان (کلیپ، انطباق ۷۶ درصدی)، خراسان رضوی (عکس، انطباق ۸۳ درصدی) مقام نخست را دریافت نمودند.
همچنین درصد تحقق تشکیل هسته تورهای ورودی بر مبنای کشورهای هدف عرضه شد.
برگزاری هزار و ۴۴۴ رویداد در سال ۱۴۰۲
نماینده اداره کل دفتر توسعه گردشگری داخلی هم به عرضه آمار و پراکندگی رویدادهای گردشگری کشور در سال ۱۴۰۲ پرداخت. بر این اساس ۱۴۴۴ امسال و ۱۱۸ رویداد در تابستان برگزار می شود. همینطور گیلان با ثبت ۱۲۹ رویداد و اصفهان ۱۲۰ رویداد دارای بیشترین میزان ثبت رویداد هستند.
تهیه بسته سامان دهی تعطیلات کشور، توسعه و تسهیل سفرهای همگانی خانواده محور، توسعه گردشگری کودک و نوجوان، توسعه گردشگری دسترس پذیر (افراد دارای معلولیت و سالمندان)،
ارائه ظرفیت استان ها در هریک از محصولات گردشگری و برگزاری میزهای گردشگری موضوعی از دیگر نکات عرضه شده در ارتباط با اداره کل دفتر توسعه گردشگری داخلی بود.
ارائه وضعیت پاسخگویی به شکایات مردمی، نظارت جدی بر تأسیسات گردشگری با عنایت به شروع تابستان، اعمال بازدارنگی های جدی بر فعالیت اماکن و اقامتگاه های غیرمجاز، شناسایی و معرفی راهنمایان روسی و چینی، معرفی و استفاده از سامانه های مختلف موضوعات مطرح شده از جانب مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری بود.
بهره برداری از ظرفیت سند استراتژیک گردشگری بعنوان سندی بین دستگاهی و فرابخشی در جهت مرتفع ساختن معضلات استان، نیازسنجی آموزشی از جانب استان با عنایت به تجربه زیست همینطور نکات مهم در رابطه با موضوعات آموزشی نکات یاد شده مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری بود.
تولید ۲ هزار و ۷۰۰ محتوا به ۵ زبان در ویزیت ایران
نماینده کانون جهان گردی و اتومبیل رانی هم ضمن اشاره به ۲۷۰۰ محتوای جدید ساخته شده به ۵ زبان در پرتال جامع گردشگری ایران (ویزیت ایران) به عرضه کمی محتواهای بارگذاری شده استان ها در این پرتال پرداخت.
در پایان نشست معاونان گردشگری ادارات کل استان ها به بیان دغدغه ها، نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند و معاون گردشگری کشور به فراخور موضوعات پاسخ داد.
بهره برداری از ظرفیت سند استراتژیک گردشگری بعنوان سندی بین دستگاهی و فرابخشی در جهت مرتفع ساختن معضلات استان، نیازسنجی آموزشی از جانب استان با عنایت به تجربه زیست همینطور نکات مهم در رابطه با موضوعات آموزشی نکات یاد شده مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری بود.

1402/04/16
13:24:29
5.0 / 5
315
تگهای خبر: آموزش , تخصص , توریست , جاذبه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
ttma تور و گردشگری