واكنش تهران به بیانیه مجمع همكاری عرب و روسیه

کنعانی: همسایگان شمالی و جنوبی ایران از تکرار ادعاهای مردود خودداری کنند

کنعانی: همسایگان شمالی و جنوبی ایران از تکرار ادعاهای مردود خودداری کنند

به گزارش تور و گردشگری، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مطالب مندرج در بخشی از بیانیه ششمین نشست مجمع همکاری عرب و روسیه در رابطه با جزایر سه گانه ایرانی را بی اساس دانست و آنرا محکوم نمود.


به گزارش تور و گردشگری به نقل از ایسنا، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بخشی از بیانیه ششمین نشست مجمع همکاری عرب و روسیه در مراکش، مطالب مندرج در این بیانیه در مورد جزایر سه گانه ایرانی را بی اساس و مردود دانست و آنرا محکوم نمود.
کنعانی تصریح کرد: جزایر ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک واقع در آب های نیلگون خلیج فارس، تعلق ابدی به ایران داشته و جزء جدایی ناپذیر سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است.
کنعانی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران مبحث تمامیت ارضی و حاکمیتی خود بر جزایر سه گانه را قابل مذاکره و گفتگو ندانسته و هر ادعایی از هر طرف در این خصوص را مردود تلقی می کند و به هیچ وجه از حقوق حاکمیتی و سرزمینی خود عدول نخواهد کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه با تکیه بر سیاست تقویت روابط با همسایگان و ضرورت احترام به اصل حسن همجواری اعلام نمود: جمهوری اسلامی ایران از کلیه همسایگان شمالی و جنوبی خود می خواهد با مدنظر قراردادن ظرفیتهای بالفعل و بالقوه موجود در سطوح دوجانبه و منطقه ای، در جهت تقویت مناسبات گام برداشته و از طرح و تکرار برخی ادعاهای مردود اجتناب کنند.
کنعانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در حفظ تمامیت سرزمینی خود ذره ای تردید نخواهد داشت.




منبع:

1402/09/30
13:10:16
5.0 / 5
275
تگهای خبر: زمین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
ttma تور و گردشگری