طراحی دوره بازاریابی گردشگری ایران با محوریت جذب گردشگران چینی
به گزارش تور و گردشگری، مدیرکل بازاریابی گردشگری خارجی اظهار داشت: با همکاری UN Tourism برنامه آموزشی مختص ایران با عنوان دوره بازاریابی گردشگری با تأکید بر جذب گردشگران چینی درحال برگزاری است.
به گزارش تور و گردشگری به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری، مسلم شجاعی با اشاره به این خبر اظهار داشت: باتوجه به اهمیت علم بازاریابی و روندهای درحال تغییر آن، از یک سال پیش، دوره اختصاصی بازاریابی گردشگری از سازمان جهانی گردشگری ملل متحد(UN Tourism) درخواست شد. وی بیان نمود: سیاست اصلی این دوره یادگیری و ارتقا دانش بخش های خصوصی و دولتی به شمار می آید و طی نشست های مختلف طراحی دوره برای نفوذ به بازار چین با مشارکت دانشگاه های چینی تعریف شده است. شجاعی اضافه کرد: بر این اساس نزدیک به ۵۰ نماینده از تشکل های خصوصی، فعالان گردشگری، همکاران ستادی و استانی همچون اصفهان، تهران، فارس، کرمان، خوزستان، گیلان، گلستان، کرمانشاه و … که بازار هدف آنها کشور چین است، عرضه شدند تا در این دوره شرکت نمایند و از سرفصل های آموزشی به روز دراین خصوص برخوردار شوند. شجاعی اضافه کرد: در دوره آموزشی بازاریابی گردشگری با محوریت جذب گردشگران چینی تا حالا مطالبی شامل انواع روش های بازاریابی، ابزارهای معرفی محصولات گردشگری، پیشنهاد روش های نوین و فناورانه معرفی گردشگری ایران، شناخت نیازها، علایق و سلایق گردشگران چینی، بررسی اقدامات سایر کشورها در بازار چین و غیره عنوان شد. مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی اضافه کرد: معاونت گردشگری به عنوان یکی از نهادهای فعال در عرصه گردشگری ایران بر اهمیت ویژه بازار چین در چشم انداز توسعه گردشگری بین المللی کشور بطورکامل واقف است و در سالیان اخیر، کوشش های هدفمند برای ورود به این بازار بزرگ و با ظرفیت صورت گرفته اما بازهم فاصله قابل توجهی میان اقدامات انجام شده و نتایج مورد انتظار وجود دارد. شجاعی اضافه کرد: هدف ما از حضور در این دوره آموزشی، بهره برداری از تخصص دانشگاه شاندونگ برای پیشرفت شناخت کارشناسان دولتی و فعالان بخش خصوصی گردشگری ایران از بازار چین و تدوین راهبردهای هوشمندانه تر و اثربخش تر در عرصه بازاریابی گردشگری چین محور است. وی اشاره کرد: ما بر این باوریم که طراحی برنامه های منطبق با خاصیت های فرهنگی، اقتصادی و رفتاری گردشگران چینی، شرط موردنیاز برای موفقیت در این بازار است. شجاعی با اشاره به این که بازار گردشگری چین در دو دهه اخیر به بزرگترین و با اهمیت ترین بازار گردشگرفرست دنیا تبدیل گشته است، اظهار داشت: بر اساس گزارش های سازمان جهانی گردشگری، کشور چین از نظر تعداد گردشگران خروجی و میزان هزینه کرد در رتبه های اول جهانی قرار دارد و رشد طبقه متوسط، افزایش درآمد سرانه، زیرساخت های دیجیتال و سیاستهای تسهیل سفر از طرف دولت چین زمینه ساز رشد چشم گیر این بازار شده است. وی مطرح کرد: بازار چین برای کشورمان نه فقط از نظر کمی و نوع تقاضای سفر اهمیت ویژه ای دارد بلکه در بخش های فرهنگی، تاریخی، تجاری و طبیعت گردی می تواند به عنوان یک بازار هدف راهبردی درنظر گرفته شود.
منبع: تور و گردشگری
این پست تور و گردشگری را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان تور و گردشگری در مورد این مطلب