طراحی دوره بازاریابی گردشگری ایران با محوریت جذب گردشگران چینی به گزارش تور و گردشگری، مدیرکل بازاریابی گردشگری خارجی اظهار داشت: با همکاری UN Tourism برنامه آموزشی مختص ایران با عنوان دوره بازاریابی گردشگری با تأکید بر جذب گردشگران چینی درحال برگزاری است. به گزارش تور و گردشگری به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری، مسلم شجاعی با اشاره به این خبر اظهار داشت: باتوجه به اهمیت علم بازاریابی و روندهای درحال تغییر آن، از یک سال پیش، دوره اختصاصی بازاریابی گردشگری از سازمان جهانی گردشگری ملل متحد(UN Tourism) درخواست شد. وی بیان نمود: سیاست اصلی این دوره یادگیری و ارتقا دانش بخش های خصوصی و دولتی به شمار می آید و طی نشست های مختلف طراحی دوره برای نفوذ به بازار چین با مشارکت دانشگاه های چینی تعریف شده است. شجاعی اضافه کرد: بر این اساس نزدیک به ۵۰ نماینده از تشکل های خصوصی، فعالان گردشگری، همکاران ستادی و استانی همچون اصفهان، تهران، فارس، کرمان، خوزستان، گیلان، گلستان، کرمانشاه و … که بازار هدف آنها کشور چین است، عرضه شدند تا در این دوره شرکت نمایند و از سرفصل های آموزشی به روز دراین خصوص برخوردار شوند. شجاعی اضافه کرد: در دوره آموزشی بازاریابی گردشگری با محوریت جذب گردشگران چینی تا حالا مطالبی شامل انواع روش های بازاریابی، ابزارهای معرفی محصولات گردشگری، پیشنهاد روش های نوین و فناورانه معرفی گردشگری ایران، شناخت نیازها، علایق و سلایق گردشگران چینی، بررسی اقدامات سایر کشورها در بازار چین و غیره عنوان شد. مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی اضافه کرد: معاونت گردشگری به عنوان یکی از نهادهای فعال در عرصه گردشگری ایران بر اهمیت ویژه بازار چین در چشم انداز توسعه گردشگری بین المللی کشور بطورکامل واقف است و در سالیان اخیر، کوشش های هدفمند برای ورود به این بازار بزرگ و با ظرفیت صورت گرفته اما بازهم فاصله قابل توجهی میان اقدامات انجام شده و نتایج مورد انتظار وجود دارد. شجاعی اضافه کرد: هدف ما از حضور در این دوره آموزشی، بهره برداری از تخصص دانشگاه شاندونگ برای پیشرفت شناخت کارشناسان دولتی و فعالان بخش خصوصی گردشگری ایران از بازار چین و تدوین راهبردهای هوشمندانه تر و اثربخش تر در عرصه بازاریابی گردشگری چین محور است. وی اشاره کرد: ما بر این باوریم که طراحی برنامه های منطبق با خاصیت های فرهنگی، اقتصادی و رفتاری گردشگران چینی، شرط موردنیاز برای موفقیت در این بازار است. شجاعی با اشاره به این که بازار گردشگری چین در دو دهه اخیر به بزرگترین و با اهمیت ترین بازار گردشگرفرست دنیا تبدیل گشته است، اظهار داشت: بر اساس گزارش های سازمان جهانی گردشگری، کشور چین از نظر تعداد گردشگران خروجی و میزان هزینه کرد در رتبه های اول جهانی قرار دارد و رشد طبقه متوسط، افزایش درآمد سرانه، زیرساخت های دیجیتال و سیاستهای تسهیل سفر از طرف دولت چین زمینه ساز رشد چشم گیر این بازار شده است. وی مطرح کرد: بازار چین برای کشورمان نه فقط از نظر کمی و نوع تقاضای سفر اهمیت ویژه ای دارد بلکه در بخش های فرهنگی، تاریخی، تجاری و طبیعت گردی می تواند به عنوان یک بازار هدف راهبردی درنظر گرفته شود. منبع: تور و گردشگری 1404/05/24 11:53:46 5.0 / 5 195 تگهای خبر: آموزش , تاریخی , تخصص , زمین این پست تور و گردشگری را می پسندید؟ (1) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط ترک های ناشی از فرونشست سالانه 15 تا 18 سانتی متری روی ستون های سی وسه پل شروع مهاجرت از اصفهان به علت مشکلات محیط زیستی ایران تا ۵ سال آینده یکی از ۵ مقصد گردشگری سلامت می شود خواستند با آنهایی که خاک هرمزگان را برداشتند برخورد نماییم هدف تورهای جنگ ۱۲ روزه تبیین رشادت ها است نظرات بینندگان تور و گردشگری در مورد این مطلب لطفا شما هم در مورد این مطلب نظر دهید = ۲ بعلاوه ۱ ارسال نظر