حناچی در جمع خبرنگاران:
نتوانستیم تهران را به مقصد گردشگری تبدیل نماییم
به گزارش تور و گردشگری شهردار تهران اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های بی بدیل تهران برای توسعه و مقصد گردشگری شدن پایتخت آرزوی ما بود که در این دوره منابع و فرصت آن فراهم نشد.
به گزارش تور و گردشگری به نقل از مهر، پیروز حناچی امروز در حاشیه حضور خود در صحن شورای شهر و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز نتیجه شعارهای خود به مردم را در شورای شهر بازگو کردم. کاهش فاصله بین شمال و جنوب تهران و نسبت مصرف بودجه، پروژه های محله محور، پیشگیری از تخریب باغات و تبدیل آنها به بوستان، بحث های زیست محیطی و اقدامات انجام شده در جهت تهران هوشمند ازجمله اقدامات انجام شده است. شهردار تهران اضافه کرد: البته بنده به خیلی از موارد ازجمله اتفاقاتی که در بحران کرونا رخ داد اشاره ای نکردم. وی در پاسخ به این سؤال که در دوره گذشته حدوداً ۷۰ درصد به حمل و نقل عمومی توجه می شد و در این دوره میزان توجه به این امر چقدر است، اظهار داشت: وقتی می گوییم شهر انسان محور یعنی باید بیشترین توجه بودجه به حمل و نقل عمومی باشد، در دوره گذشته بیشترین مصرف بودجه در اتوبان ها بوده است. ما مطابق شعار خود بودجه را در این بخش مصرف کردیم و بودجه مصرفی در مترو نزدیک به دو برابر و نیم افزایش پیدا کرده است. شهردار تهران با اشاره بر اقداماتی که قصد انجام آنرا داشت اما محقق نشد، اظهار داشت: توسعه حمل و نقل عمومی به اندازه درخور تهران، ورود نسل جدید اتوبوس های برقی بوده است. بخش عمده ای از آرزوهای خویش را عملی کردیم که ثبت جهانی ولیعصر که آن شاء الله پرونده آن تکمیل می شود ازجمله آن است. وی ادامه داد: خیابان ولیعصر ۲۰ کیلومتر طول و ۱۸ هزار اصله درخت داشته که این درختان به ۶ هزار درخت کهنسال کاهش یافته بود و ما طی سه سال گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ درخت با بن بالا در ولیعصر کاشتیم. حناچی خاطرنشان کرد: آنچه ما انتظار داشتم اما شرایط مالی و کرونایی آنرا متوقف کرد، استفاده از ظرفیت های بی بدیل تهران برای توسعه و مقصد گردشگری شدن تهران بود. در این دوره این فرصت فراهم نشد و منابع به اندازه کافی نبود. شهردار تهران با اشاره بر میراث ماندگار این دوره مدیریت شهری تصریح کرد: هرچیزی را میتوان تغییر داد اما مهم ترین چیزی که از این دوره می ماند، عدم شهر فروشی و مصادره شهر به نفع شهروندان با شعار تهران شهری برای همه با محور عدالت است. اقدامات دیگری هم در این دوره انجام شده که آمارهای عرضه شده در حمل و نقل پاک، توسعه مترو در زمان معین که ۴۰ کیلومتر مترو و حدود ۴۰ ایستگاه بهره برداری را در این دوره داشتیم، ازجمله میراث این دوره است. حناچی افزود: پایانه های مترو که یکی از نقیصه های آن است، کم کردن سر فاصله قطارها در مترو هم از دیگر یادگارهای این دو ره خواهد بود.
این پست تور و گردشگری را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان تور و گردشگری در مورد این مطلب