بازگشایی موزه لوور بعد از 4 ماه تعطیلی

بازگشایی موزه لوور بعد از 4 ماه تعطیلی

موزه لوور پاریس بعد از ۱۶ هفته تعطیلی برای پیشگیری از شیوع ویروس كرونا، امروز به صورت محدود بازگشایی شد.


به گزارش شبکه خبری فرانس ۲۴، موزه لوور پاریس ۱۶ هفته گذشته را برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا تعطیل بود و در این چهار ماه با از دست دادن درآمد حاصل از فروش بلیت، بیشتر از ۴۰ میلیون یورو ضرر کرد. درهای این پربازدیدترین موزه جهان امروز به صورت محدود به روی بازدیدکنندگان باز شد.
اگرچه از امروز امکان بازدید از تابلوهای معروفی چون مونالیزا و کلکسیون بزرگ عتیقه جات لوور وجود دارد اما بعضی از نگارخانه های این موزه که رعایت فاصله گذاری اجتماعی در آنها دشوارتر است، همچنان به روی بازدیدکنندگان بسته باقی می مانند. با عنایت به دستورالعمل های جدید، دیگر از سلفی گرفتن های گروهی با شاهکار لئوناردو داوینچی هم خبری نیست و افراد باید با ایستادن در نقاطی که بر اساس فاصله مطلوب بر کف موزه مشخص شده اند، به بازدید از آثار اقدام نمایند.


حدود ۷۰ درصد از ۹ میلیون و ۶۰۰ نفری که سال قبل از لوور بازدید کردند، مسافر خارجی بودند و به قول رئیس این موزه، با عنایت به توقف گردشگری، تعداد بازدیدکنندگان کاهشی ملموس خواهد داشت.
ژان لوک مارتینز می گوید سال جاری در خوشبینانه ترین حالت تعداد بازدیدکنندگان موزه لوور در مقایسه با زمستان گذشته ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت یعنی چیزی بین ۴ تا ۱۰ هزار بازدیدکننده در روز. عوامل این موزه امید دارند با جذب بازدیدکنندگان داخلی این خلا را پر کنند.



منبع:

1399/04/18
14:09:48
5.0 / 5
2335
تگهای خبر: گردشگری , موزه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
ttma تور و گردشگری