مهر خبر می دهد؛

بلیت قطار مشهد با بیان تعطیلی ۶ روزه تهران ۷۰۰ هزار تومان شد

بلیت قطار مشهد با بیان تعطیلی ۶ روزه تهران ۷۰۰ هزار تومان شد

به گزارش تور و گردشگری باآنکه نرخ بلیت قطارهای مسافری زیر ۵ ستاره تابع نرخ اعلامی شورایعالی ترابری است، اما نرخ بلیت قطارهای ۵ ستاره با مجوز این شورایعالی، آزاد است که در تعطیلات اخیر به ۷۰۰ هزار تومان رسید.



به گزارش تور و گردشگری به نقل از مهر، بر مبنای آخرین مصوبه شورایعالی ترابری در بهمن ماه سال گذشته، قیمت بلیت قطارهای مسافری ۴ و ۶ تخته در همه مسیرها با افزایش ۲۵ درصدی - در صورت خالی بودن نیمی از صندلی های هر کوپه -، مواجه گردید.
در حال حاضر قیمت بلیت قطار تهران-مشهد برای قطارهای ۳ ستاره ۶ تخته ۱۶۰ و ۳ ستاره ۴ تخته ۱۸۵ هزار تومان است؛ همینطور قطارهای ۴ ستاره ۴ تخته هم بلیت قطار مسافری این مسیر را ۲۲۰ تا ۲۶۰ هزار تومان بسته به کلاس و کیفیت قطار و ۳۶۰ هزار تومان با پذیرایی به فروش می رسانند.
این در حالی است که قیمت بلیت قطارهای ۵ ستاره، تابع عرضه و تقاضا بوده و از مصوبات شورایعالی ترابری پیروی نمی کند.
با توجه به تعطیلی ۶ روزه اخیر از یک سو و هم منع تردد جاده ای با خودروی شخصی، خیلی از مردم به خرید بلیت قطار و اتوبوس روی آورده اند که سبب نایاب شدن بلیت قطار و اتوبوس شده است.

همچنین برای مسیر تهران-تبریز هم حدود ۵۰ سرویس از ترمینال های غرب و بیهقی از ساعت ۱۴: ۳۰ امروز تا ۲۴: ۰۰ از جانب شرکتهای مختلف برقرار شده که همه ۵۰ سرویس کاملاً پر شده و هیچ ظرفیتی برای سفر وجود ندارد.

همچنین از حدود ۳۰ سرویس امروز تهران-ارومیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ امشب، تنها ۱۱ سرویس جا داشته و همه بلیت های ۱۹ سرویس دیگر به فروش رفته است.
بلیت اتوبوس همه ۳۱ سرویس سفر مسیر تهران-رشت از پایانه های غرب و بیهقی در روز جاری فروخته شده و ظرفیت دیگری وجود ندارد.
برای مسیر تهران-اصفهان هم امروز ۶۰ سرویس از پایانه های بیهقی، جنوب، غرب و پونک بوجود آمده بود که تنها ۷ سرویس آن جا دارد؛ ظرفیت ۵۳ سرویس دیگر به صورت کامل پر شده و به فروش رسیده است.
برخی شنیده ها حاکی می باشد، برخی از اتوبوس ها پروتکل فروش صندلی های خود تا ۵۰ درصد ظرفیت را رعایت نکرده و مبادرت به آزادسواری مسافران در ورودی های ترمینال ها خصوصاً دو ترمینال غرب و جنوب می کنند.
گفته می شود نرخ های دریافتی از مسافران اتوبوس ها هم بعضاً تا دو برابر قیمت مصوب و اعلامی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.


منبع:

1400/05/02
22:32:00
5.0 / 5
1301
تگهای خبر: خرید , خودرو , سفر , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
ttma تور و گردشگری