در نشست معاونان گردشگری مطرح شد؛

رویکرد موضوعی استانها برای حضور در نمایشگاه گردشگری

رویکرد موضوعی استانها برای حضور در نمایشگاه گردشگری

تور و گردشگری: نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران درحالی هفدهمین دوره را پیش رو دارد که برای هر یک از استانهای شرکت کننده یک رویکرد در نظر گرفته شده تا در فضای دو هزار متری به معرفی ظرفیتهای خود بپردازند.



به گزارش تور و گردشگری به نقل از مهر، مصطفی فاطمی مدیر کل توسعه گردشگری داخلی در نشست تخصصی معاونان گردشگری که امروز چهارشنبه ۱۵ آذرماه در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی با حضور معاونان گردشگری استانهای کشور برگزار گردید، درباره ی برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران اظهار داشت: هفدهمین دوره از نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران و صنایع وابسته ۲۳ تا ۲۶ بهمن امسال در محل دائمی نمایشگاه بین المللی انجام می شود.
فاطمی اظهار داشت: «گردشگری سبز» و «رویدادهای گردشگری» باتوجه به طبیعت گردی، روستاگردی، جامعه محلی و حفظ محیط زیست رویکرد نمایشگاه هفدهم است.
وی اضافه کرد: امسال رؤسای تشکل های گردشگری شورای سیاستگذاری نمایشگاه را می سازند همین طور در استانها، تشکل های استانی، در شورای سیاست گذاری حضور دارند.
فاطمی در ادامه رویکرد هر یک از استانهای شرکت کننده در نمایشگاه گردشگری را بدین شرح اعلام نمود: چهارمحال و بختیاری (ذخیره گاه های زیست کره)، سمنان (جاده ابریشم)، خراسان رضوی (زیارت)، خراسان جنوبی (گوهرسنگ ها و کویر)، یزد (تاریخی و سفر به تاریخ)، هرمزگان (دریایی و ساحلی)، همدان (گردشگری کودک)، مرکزی (کویر و تالاب میقان)، گلستان ( جزیره آشوراده)، گیلان (شهر رویداد محور)، کهگیلویه و بویراحمد (گردشگری عشایر)، کرمانشاه (گردشگری خوراک و دفاع مقدس)، مازندران (مسیر سبز و جنگل های هیرکانی)، لرستان (دره تاریخی خرم آباد)، فارس (گردشگری الکترونیک)، سیستان و بلوچستان (گردشگری خوراک و کشاورزی)، کردستان (نوروز و موسیقی)، قم (سرمایه گذاری سبز)، خوزستان (پرنده نگری)، آذربایجان شرقی (آثار ثبت جهانی در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی)، آذربایجان غربی (طبیعت و تاریخ)، ایلام (طبیعت گردی)، اردبیل (تندرستی و آب های درمانی)، اصفهان (گردشگری دیجیتال)، بوشهر (گردشگری ساحلی دریایی و گردشگری مقاومت) و زنجان (ژئوتوریسم).
ساخت مجموعه های تفریحی در اولویت وزارتخانه قرار دارد
در ادامه عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: مدیر خوب باید با وجود کمبودها کارهای بزرگ و ماندگار انجام دهد و با نوآوری و خلاقیت سبب تغییر ریل شود. در این شرایط راهکار ها، پیشنهادها و نوآوری هایی که نیاز به بودجه ندارد باید در اولویت قرار بگیرد. ضرغامی افزود: خدمات بین راهی جز خدمات زیرساختی استانها در عرصه گردشگریست که باید از طرف مدیران استانی بصورت جدی مورد پیگیری قرار بگیرد. در فاز نخست باید خدمات بهداشتی موجود شناسایی، ساماندهی و برای نصب تابلو اطلاع رسانی در راه جانمایی شود. البته در همین مرحله خیلی از استانها عملکرد مناسبی داشته اند. ضرغامی اظهار داشت: نصب تابلوهای اطلاع رسانی و معرفی جاذبه های گردشگری و آثار میراث فرهنگی در مسیرها و جاده های منتهی به آنها بمنظور تشویق برای بازدید از این اماکن همچون اقداماتی است که باید صورت گیرد. وی برگزاری رویدادهای گردشگری خصوصاً خوراک را در غنای فرهنگی و رونق گردشگری استانها مهم دانست و اضافه کرد: شادی مردم باید مورد توجه قرار گیرد و ساخت مجموعه های تفریحی در اولویت وزارتخانه قرار دارد. رسیدگی به موضوع پلمپ اماکن اقامتی توسط استان ها در ادامه، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور به پیگیری و رسیدگی به موضوع پلمب اماکن اقامتی از طرف مسئولان استان اشاره و از آن به عنوان مسئله حائز اهمیت نام برد.
معاون گردشگری بخشنامه اجرائی برنامه توسعه هفتم را فصل الختام نظام دهی صنعت گردشگری دانست. شالبافیان با اشاره به برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با محوریت بخش خصوصی در سطح ملی و استانی از اختصاص دو هزار متر فضای رایگان برای مشارکت کنندگان خارجی و تخفیف ۵۰ درصدی برای مشارکت کنندگان داخلی آگاهی داد.

1402/09/16
21:41:37
5.0 / 5
235
تگهای خبر: تاریخی , تخصص , جاذبه , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
ttma تور و گردشگری