تدوین نقشه راه اکسپو دبی با هدف جذب توریست

تدوین نقشه راه اکسپو دبی با هدف جذب توریست

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ایران گردی و جهان گردی با اعلان اینکه برنامه های تدارک دیده شده برای نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰_۲۰۲۱ با هدف جذب توریست به کشور انجام شده به تشریح این برنامه ها پرداخت.


به گزارش تور و گردشگری به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، خشایار نیکزادفر مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران گردی و جهان گردی درباره برنامه ریزی های انجام شده در ارتباط با نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰_۲۰۲۱ بیان نمود: تمام برنامه ها با هدف جذب توریست خارجی برای آمدن به کشور انجام شده است و نقشه راهی را با این رویکرد ترسیم و تدوین کرده ایم.
او خاطرنشان کرد: محتواها با هدف نمایش جذابیت ها و ظرفیت های ۳۱ استان در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جهت تحریک تقاضا تهیه شده اند.
نمایش محتواها در چارچوب سینمای سه بعدی و ال سی دی
نیکزادفر ضمن اشاره به این که سالن ۵۷ متری در اختیار وزارت خانه شامل دو بخش خواهد بود، اضافه کرد: یک بخش شامل سینمای سه بعدی است که اماکن و جذابیت های کشور برای بازدیدکننده ها به صورت سه بعدی عرضه می شود. بخش دیگر هم محتواهایی شامل اماکن تاریخی، طبیعی، صنایع دستی، زیرساخت ها و تأسیسات گردشگری می باشد که در شش ال سی دی نصب شده روی دیوارها نمایش داده می شوند.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران گردی و جهان گردی افزود: برای برگزاری ورکشاپ صنایع دستی پیگیر هستیم که فضایی برای این کار اختصاص دهیم. همینطور در حوزه درمان هم برای عرضه خدمات و ویزیت مجانی درحال برنامه ریزی هستیم.
او به حضور هر کدام از استان ها و مناطق آزاد به مدت ۵ روز در نمایشگاه اشاره نمود و اظهار داشت: در ۱۸۰ روز برگزاری نمایشگاه تمام استان ها و مناطق آزاد برای عرضه برنامه های خود حضور خواهند داشت که برنامه های هریک به آنها ابلاغ گردیده است.
طراحی اپلیکیشنی برای معرفی و برنامه ریزی سفر به ایران
نیکزادفر ضمن اشاره به طراحی اپلیکیشنی برای معرفی کامل ایران، اضافه کرد: این اپلیکیشن که بزودی از آن رونمایی می شود به زبان های فارسی، انگلیسی، عربی، چینی و اسپانیایی طراحی شده است و بمحض ورود بازدیدکننده ها به پاویون با ارسال یک اس ام اس روی تلفن همراه شان نصب می شود.
او با اشاره به اینکه بازدیدکننده ها از این طریق به سادگی می توانند برای سفر به ایران برنامه ریزی کنند، خاطرنشان کرد: تمام تأسیسات گردشگری، آژانس های مسافرتی، خانه مسافرها، هتل ها، بوم گردی، هنرمندان صنایع دستی و هر یک از فعالان سه حوزه می توانند اطلاعات و خدمات خویش را در این اپلیکیشن عرضه کنند.
نمایش صنایع دستی فاخر استان ها
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران گردی و جهان گردی به عرضه صنایع دستی فاخر استان ها در غرفه اشاره نمود و اظهار داشت: این چیدمان روی سکوهایی انجام می شود و در معرض دید بازدیدکننده ها قرار می گیرد. همینطور استیجی به مساحت ۱۵۰ متر و ظرفیت ۷۵ تماشاچی را برای نمایش های آئینی و موسیقی نواحی در اختیار داریم. آژانس های مسافرتی که تمایل به معرفی خود دارند هم می توانند از این امکان و فرصت استفاده کنند.
نیکزادفر ضمن اشاره به اختصاص سالنی برای برگزاری نشست های B۲B اضافه کرد: فعالان سه حوزه می توانند مذاکرات تجاری خویش را در این سالن برگزار کنند.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران گردی و جهان گردی افزود: از ۱۶ چشمی شهرفرنگ در پاویون ایران هم ۷ چشمی برای نمایش جاذبه استان ها و نمایش فیلمهای ۹۰ ثانیه ای در اختیار ما قرار دارد.
ارسال اقلام با تاییدیه معاونت صنایع دستی
او به خرید محصولات صنایع دستی به صورت دیجیتال اشاره نمود و اضافه کرد: بخش فروش صنایع دستی به بخش تجاری واگذار شده است، اما تاکید ما بر این بود که تمامی اقلام پیش از ارسال به دبی تاییدیه معاونت صنایع دستی را داشته باشند، در غیر این صورت قابل فروش نخواهند بود. خرید از کارت های اعتباری خارج از کشور هم از راه درگاه های بانکی نمایشگاه ملی مجازی صنایع دستی امکانپذیر خواهد بود.
نیکزادفر خاطرنشان کرد: پیگیر هستیم لابی هتلی به مساحت ۳۰۰ متر را برای هنرمندان صنایع دستی و فروش اقلام شان تدارک ببینیم که بعد از قطعی شدن این مورد را به استان ها ابلاغ می نماییم.
سفره ایرانی با غذاهای انتخابی هر استان
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران گردی و جهان گردی به عرضه سفره ایرانی در نمایشگاه اشاره نمود و اضافه کرد: پیگیری هایی را برای عرضه غذاهای ایرانی انجام داده ایم. در ایام حضور هر استان فهرستی از غذاهایی سنتی و بومی استان مربوطه تهیه و برای تهیه در اختیار رستوران قرار می گیرد.
برگزاری مسابقه و طراحی سوال های آن توسط هر یک از استان ها همینطور گرفتن عکس یادگاری در فضاهای تاریخی و میراثی شبیه سازی شده، نمایش مناطق جنگی ایران و یادی از سردار سلیمانی دیگر برنامه هایی بود که مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران گردی و جهان گردی به آنها اشاره نمود.

1400/06/24
20:57:22
5.0 / 5
71
تگهای خبر: تاریخی , تخصص , توریست , جاذبه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
ttma تور و گردشگری