ضرغامی:

مبحث ازسرگیری صدور روادید توریستهای خارجی، فردا نهایی می شود

مبحث ازسرگیری صدور روادید توریستهای خارجی، فردا نهایی می شود

به گزارش تور و گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: فردا در جلسه ای با حضور وزرای امورخارجه و بهداشت، بطور رسمی موضوع صدور روادید گردشگری خارجی را اعلام خواهیم کرد با عنایت به این که بخشنامه در اینباره تنظیم شده است.


به گزارش تور و گردشگری به نقل از ایرنا از میراث آریا، سید عزت الله ضرغامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناوری های نرم، صنایع فرهنگی و خلاق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارهای متنوع و خیلی خوبی را معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام داده است و نکته قابل توجه این است که عمده این ها مسیر کاربردی و عملیاتی دارند که در واقع نیاز کشور به حساب می آیند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اضافه کرد: خوشبختانه در حوزه های مختلفی که نیاز امروز وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است در این نمایشگاه کارهای مرتبط انجام شده، من امروز در این بازدید دیدم که بعضی از حلقه های مفقوده ای که داریم در این نمایشگاه وجود دارد. خوشبختانه نیروهای جوان، خلاق و با انگیزه، دانشمند و خستگی ناپذیر خیلی خوب در این نمایشگاه حضور دارند و در این عرصه ها فعالیت می نمایند. آشنایی من امروز با این بخش و هم آشنایی همکاران و معاونان من بسیار می تواند در ادامه فعالیتهایی که ما در وزارت خانه داریم موثر باشد.
او افزود: ما داشته های فراوانی داریم اما این داشته ها را نمی توانیم درست عرضه نماییم. تسهیل در عرضه و در کنار آن تقویت تقاضا خصوصا در حوزه صنایع دستی بسیار مهم می باشد. این ها همچون مشکلات ما است. به صورت مشخص استفاده از فناوری های نوین و زیرساخت هایی در این عرصه وجود دارد و هرکسی در هر کجای کشور فعالیت می کند دغدغه ارتباط با مشتری و مخاطب خویش را نباید نداشته باشد.
ضرغامی افزود: ما اگر بتوانیم این مسائل را حل نماییم بسیاری از مشکلات ما برطرف می شود، بخش داخلی مهم می باشد و بخش صادرات هم اهمیت فراوانی دارد. حالا فضای مجازی این ارتباط جهانی را فراهم نموده و همه جای دنیا افراد می توانند به محصولات و داشته های ما از دورترین نقاط کشور حتی در روستاها و بوم گردی ها دسترسی پیدا کنند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار نمود: خوشبختانه من امروز با شرکت هایی آشنا شدم که همه جوان و با انگیزه هستند. بعضی از مواردی که دنبال راه اندازی آنها بودیم در کشور موجود است و باید همان ها را تجمیع کرد و با عنایت به ظرفیت هایی که در خانه های خلاق در سرتاسر کشور بوجود آمده باید بتوانیم مأموریت های وزارت خانه را به شکل بهتری جلو ببریم.
استمهال وام های گردشگری تا آخر سال
او درباره برنامه های خود در حوزه گردشگری هم اظهار داشت: در مورد گردشگری در آینده نزدیک به صورت وسیع اعلام خواهم کرد، در حوزه های مختلف کارهای خوبی دارد انجام می شود. اول باید این مریضی را که دارد نفسش قطع می شود را احیا کرد. بعنوان مثال مصوبه ای را روز گذشته از ستاد ملی کرونا گرفتیم که بسیار مهم می باشد. بر طبق این مصوبه وام هایی که مراکز گردشگری دریافت نمودند و به خاطر کرونا در پرداخت آن گرفتار مشکل هستند استمهال آنها تا آخر سال مصوب شد و در مورد مالیات هم با موافقت ستاد ملی کرونا قرار شد تا یک تاریخی مفاصاحساب مالیاتی آنها به تاخیر بیفتد.
ضرغامی افزود: فردا در یک جلسه با حضور وزیر امور خارجه و وزیر بهداشت به صورت رسمی مبحث صدور روادید گردشگری خارجی را اعلام خواهیم کرد. آئین نامه را در اینباره تنظیم کردیم. این آئین نامه به صورت دقیق در معاونت گردشگری تهیه شده است. امیدواریم بتوانیم با حفظ همه پروتکل ها تعطیلی ۲۰ ماهه ورود توریست خارجی را که برای مجموعه عوامل گردشگری، مراکز اقامتی، تورگردان ها و آژانس ها مهم می باشد، تمام نماییم.
(وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همزمان با روز جهانی گردشگری در پنجم مهرماه اطلاع داده بود صدور ویزای توریستی ایران و تردد توریستهای خارجی از مرزهای زمینی و هوایی که از فروردین سال ۹۹ متوقف شده، با دستور رئیس جمهور از آبان ماه سال جاری از سر گرفته می شود.)
استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان در وزارت میراث فرهنگی
ضرغامی ضمن بازدید از تمام غرفه های این نمایشگاه با تک تک غرفه داران و شرکت کنندگان از نزدیک گفتگو و با قدردانی از تلاشهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر حمایت های همه جانبه دولت سیزدهم از تکنولوژی های جدید و شرکتهای دانش بنیان تصریح کرد و از برنامه ریزی هایی جهت استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت های شرکتهای دانش بنیان در این وزارت خانه اطلاع داد.
وی در بازدید از غرفه بسته بندی صنایع دستی ضمن ابراز خرسندی از وجود چنین شرکت هایی اظهار داشت: یکی از دلایلی که صنایع دستی ما آن طور که باید به رشد واقعی خود نرسیده است، مشکلاتی است که در حوزه بسته بندی دارد اما خوشبختانه حالا چنین شرکت هایی به وجود آمده و بطور حتم از این ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد.
او همینطور در بازدید از غرفه اجاره آنلاین اقامتگاه ها بر تقویت ارتباطات شرکتهای دانش بنیان در این عرصه با معاونت گردشگری تصریح کرد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخش دیگری از بازدید خود از این نمایشگاه و در گفتگو با هنرمندانی که در حوزه صنایع دستی و گردشگری با عنوان شرکتهای دانش بنیان فعالیت دارند از ایده های آنان استقبال کرد و از برنامه ریزی ها جهت استفاده هرچه بهتر از این ظرفیت ها و تقویت ارتباطات بین وزارت خانه متبوع خود با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اطلاع داد.
نمایشگاه فناوری های نرم، صنایع فرهنگی و خلاق با هدف نمایش محصولات دانش بنیان که دارای ظرفیت صادراتی هستند در محل سالن ۳۷A نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شده است.




منبع:

1400/07/26
23:25:19
5.0 / 5
1138
تگهای خبر: تاریخی , تكنولوژی , توریست , زمین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
ttma تور و گردشگری