تعلیق و تعطیلی 196 واحد گردشگری در روزهای نوروز
به گزارش تور و گردشگری مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری اظهار داشت: 147 مورد تعلیق و تعطیلی تأسیسات گردشگری در ضمن 18 روز ایام عید بوسیله سامانه 09629 احصاء و اعلام شده است.
به گزارش تور و گردشگری به نقل از مهر، سید مصطفی فاطمی دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر در نشست خبری ستاد هماهنگی خدمات سفر که قبل از ظهر امروز در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: برنامه ریزی ها برای انجام سفرهای نوروزی از آبان ۱۴۰۰ آغاز شد و کمیته های تخصصی ستاد از بهمن ماه درست پس از نمایشگاه گردشگری و اعلام رسمی ستاد کرونا در خصوص انجام سفرهای نوروزی فعالیت خودرا شروع کردند.
وی اظهار داشت: در روزهای نوروز اتصال تأسیسات گردشگری به سامانه «ایران من» انجام شد و توانستیم بوسیله این سامانه گزارش بگیریم. سامانه ۰۹۶۲۹ به احصاء شکایات و پیشنهادات درباره سفرها پرداخت. احصاء نقاط ضعف در اولویت بود.
فاطمی افزود: بیش از ۵۰ میلیون و ۶۳۳ هزار و ۲۹۶ نفر شب اقامت مجموع آمار اقامت های ما در واحدهای اقامتی رسمی و غیررسمی بوده که نسبت به میانگین دو سال پیش از کرونا با ۶۷ درصد رشد مواجه بود. همین طور بیشترین رشد اقامت در استانهای بوشهر، هرمزگان، گیلان، لرستان، تهران و البرز بوده است.
در ادامه یحیی نقی زاده مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری نیز بیان کرد: میزان بازدیدهای نظارتی گردشگری استانی از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷ هزار و ۱۶۵ مورد بوده که منجر به تعلیق و تعطیلی ۱۴۷ مورد، اخطار به ۲۹۷ واحد و ۱۵۱۵ تذکر شده است. همین طور تعداد تماسهای دریافتی با سامانه ملی سفر ۹۳ هزار و ۸۴۰ تماس بوده که ۱۶۹۰ ثبت شکایت انجام شده است.
وی اضافه کرد: ما اقامتگاه های رسمی و نیمه رسمی داریم که اقامتگاه های رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان، اقامتگاه سنتی، مهمانپذیر، زائرسرا و بوم گردی می شود. حدود ۵۲۰ هزار تخت اقامتی شامل این نوع از تأسیسات است. تعدادی از اقامتگاه ها نیز بصورت نیمه رسمی فعالیت می نمایند همچون مهمانسراهای نیمه دولتی، زائرسراها، حسینیه ها، کمپ ها و سالن های ورزشی. همین طور تعدادی از خانه مسافرها به جمع مراکز اقامتی در موارد اضطرار می پیوندند و به برخی از آنها مجوز می دهیم. بیش از ۵۰ میلیون نفر شب اقامت در مدت ۱۸ روز ایام عید و پیش از آن ثبت شده است.
مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری افزود: علاوه بر دریافت شکایت ها و نظرات از سامانه ملی سفر، ما امکان ثبت شکایت را در سامانه بصورت برخط نیز فراهم نموده ایم و رسیدگی به آن بصورت همزمان توسط ناظران ستاد و استانها انجام می شود. ۷۰ درصد شکایت ها رسیدگی شده و برخی از آنها نیز به اسناد بیشتری نیاز دارد. همین طور نظارت های حضوری و بازدید داشته ایم که ۱۷ هزار باید بوسیله ناظران استانی انجام شده است.
وی اظهار داشت: از ۱۷ هزار نظارتی که روی تأسیسات گردشگری شده، ۴۹۳ مورد شکایت از مراکز اقامتی و ۳۳۴ مورد شکایت از دفاتر خدمات مسافرتی بوده است. ۱۷۸ مورد شکایت نیز مربوط به اماکن گردشگری، ۱۰۱ مورد مربوط به واحدهای پذیرایی و ۵۰۰ مورد دیگر برای سایر تأسیسات گردشگری ثبت شده است.
منبع: تور و گردشگری
این پست تور و گردشگری را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان تور و گردشگری در مورد این مطلب