آشوری:

مسئولان از کاراته بیشتر حمایت کنند

مسئولان از کاراته بیشتر حمایت کنند

سرپرست نایب رئیس فدراسیون کاراته اظهار داشت: تا این لحظه تصمیم فدراسیون این است که فقط تیم های ملی بزرگسالان کاراته عازم رقابت های قهرمانی آسیا در ازبکستان شوند.



به گزارش تور و گردشگری به نقل از ایسنا، محسن آشوری درباره برگزاری اولین مرحله لیگ کاراته وان، اظهار نمود: لیگ های کاراته وان ایران در ۳ مرحله برگزار می گردد و نفرات برتر برای حضور در مسابقات جهانی کاراته که آبان برگزار می شود، انتخاب خواهند شد.

نایب رئیس فدراسیون کاراته درباره برنامه های تیم های ملی کاراته هم اظهار داشت: ۱۶ مرحله اردو برای تیم ملی مردان و ۱۵ مرحله برای تیم ملی بانوان تا شهریور پیشبینی شده است. ابتدا بازی های جهانی کاراته در آمریکا را پیش رو داریم که موفق به کسب ۵ سهمیه این رقابت ها توسط بهمن عسگری، ذبیح الله پورشیب، سجاد گنج زاده، سارا بهمنیار و حمیده عباسعلی شدیم. در دوره قبل این رقابت ها در لهستان هم ۵ سهمیه داشتیم که تمام نمایندگان ایران راهی فینال شدند و حاصل آن یک طلا و ۴ نقره بود.

وی افزود: بعد از آن رقابت های کاراته قهرمانی آسیا در رده های پایه و بزرگسالان از ۴ تا ۹ مرداد به میزبانی ازبکستان برگزار می گردد که تا این لحظه تصمیم فدراسیون این است که فقط تیم ملی بزرگسالان عازم این رقابت ها شود تا از این مسابقات برای حضور قدرتمند در رویداد بسیار مهم بازی های آسیایی استفاده نماید.

آشوری تصریح کرد: رقابت های کاراته در بازی های کشورهای اسلامی هم ۲۷ و ۲۸ مرداد در قونیه ترکیه برگزار می گردد و حضور در ۲ رویداد قهرمانی آسیا و بازی های کشورهای اسلامی فرصت بسیار خوبی برای کادر فنی تیم های ملی بزرگسالان خواهد بود تا نسبت به شناخت نهایی نفرات آماده تر که می توانند برای کاراته در بازی های آسیایی مدال های خوشرنگی به دست بیاورند، کمک نماید. رقابت های کاراته بازی های آسیایی هم از ۲۰ تا ۲۳ شهریور برگزار می گردد و کاراته ایران این دفعه هم با هدف حضور قدرتمند و غرورآفرین عازم این رقابت ها خواهد شد.

نایب رئیس فدراسیون کاراته، در ادامه گفتگو با رادیو ورزش، درباره وضعیت پشتوانه سازی در کاراته ایران، اظهار داشت: در جریان برگزاری رقابت های انتخابی تیم های ملی در رده های پایه و بزرگسالان و همینطور اولین مرحله لیگ کاراته وان، بارقه های امید برای آینده روشن کاراته را دیدیم و باید بگویم ظرفیت کاراته ایران کامل شده و دغدغه ای دراینباره وجود ندارد. اگر بسترهای لازم فراهم گردد بطور قطع در یک فاصله کوتاه باز هم در آسیا و جهان می توانیم قهرمان بلامنازع باشیم، این ظرفیت در کاراته ایران وجود دارد.

آشوری در پایان، با درخواست از مسؤلان برای توجه بیشتر به کاراته، تصریح کرد: از مسؤلان می خواهم از حمایت بیشتری از کاراته داشته باشند و امکانات بیشتری را برای این رشته فراهم نمایند. کاراته این ظرفیت را دارد که هر چه هزینه در آن صورت گیرد، تبدیل به سرمایه خواهد شد.




1401/01/26
16:05:13
5.0 / 5
814
تگهای خبر: بازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
ttma تور و گردشگری