ضرغامی:

صاحبان کاروان های مسافرتی از جاذبه های گردشگری خلخال استفاده کنند

صاحبان کاروان های مسافرتی از جاذبه های گردشگری خلخال استفاده کنند

تور و گردشگری: وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ضمن معرفی نمادین کمپر(کاروان مسافرتی) در مسافرت به شهرستان خلخال، به صاحبان کمپرها سفارش کرد اگر دنبال محیط های خوب برای کمپ زدن و اسکان چند روزه هستند از ظرفیت های گردشگری شهرستان خلخال و جاده اسالم به خلخال بهره گیرند.


به گزارش تور و گردشگری به نقل از ایرنا، سید عزت الله ضرغامی که به استان اردبیل سفر کرده است، عصر امروز و پس از بازدید از جادبه های گردشگری شهرستان خلخال اظهار داشت: با پیگیری ها و تلاش مسئولین و سرمایه گذاران طرح های گردشگری، در آینده نزدیک خلخال به عنوان یکی از قطبهای مهم وبزرگ گردشگری کشور معرفی خواهد شد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلان اینکه ظرفیت های گردشگری و دسترسی به جاذبه های گردشگری شهرستان خلخال را فوق العاده ارزیابی کرد و اظهار داشت: در استان های شمالی که همیشه ما مشکل تراکم توریست داریم، در روزهای خاص سال بخش زیادی از گردشگران استانهای شمالی می توانند به آسانی از جاده اسالم به خلخال به این منطقه سفر کرده و از ظرفیت های مختلف گردشگری شهرستان بهره گیرند.
وی با اشاره به جاذبه های گردشگری خلخال همچون منطقه نمونه گردشگری ازناو، اندبیل و الماس گفت: با وجود این که در هر دو منطقه سرمایه گذاری شده است، ولی برای رسیدن به حد مطلوب زیرساخت های بیشتری باید در این شهرستان ایجاد شود.
ضرغامی یادآورشد: اگر چنانچه دسترسی ها و خدمات گردشگری در این منطقه ارتقا یابد، سرمایه گذاران زیادی حاضر به سرمایه گذاری در بخش توسعه گردشگری این مناطق خواهند شد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همین طور با اشاره به بازدید از امامزاده سید دانیال اظهار داشت: این مکان مذهبی هم دارای موقعیت گردشگری، مذهبی بسیار خوبی است و می تواند در بحث توسعه صنعت گردشگری مذهبی بسیار مفید واقع شود.
وی با اشاره به گفت و گوهای خود با سرمایه گذاران طرحهای گردشگری شهرستان خلخال و بررسی چالشها و مشکلات سرمایه گذاران اظهار نمود: موانع پیش روی طرح های سرمایه گذاری گردشگری این شهرستان باید به سرعت برطرف شود.
ضرغامی اظهار نمود: قسمتی از این مشکلات به دستگاه های دولتی مانند سازمان جنگل ها و مراتع و یا وزارت راه و شهرسازی مر
بوط است که قرار شد این مشکلات در دولت مطرح شده و راه برای حل این مشکلات هموار شود. بخش دیگری از مشکلات هم در زمینه سرمایه گذاری است که با ارائه تسهیلات بانکی تبصره ای قابل حل است.
عضو هیات دولت با اعلان اینکه خوشبختانه شرایط تسهیلات تبصره ۱۸ وضعیت خوبی دارد، اظهار داشت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جزو نخستین وزارتخانه هایی است که توانسته از این تسهیلات استفاده نماید.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآورشد: امیدوار هستم با شناسایی دقیق ظرفیت های گردشگری منطقه از طرف اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل، طرح های خوبی در این منطقه اجرا و تکمیل شود.
وی با تاکید بر لزوم تکمیل طرح های گردشگری منطقه و جبران عقب ماندگی های این بخش اظهار نمود: محورهای ارتباطی خلخال مزیتی است که از همه استانهای اطراف به این منطقه دسترسی وجود دارد و وقتی از گردشگری حرف می زنیم و این شهرستان را به عنوان قطب معرفی می نماییم بدین سبب است که این قطب گردشگری براحتی قابل دسترسی بوده و بسیاری از جاها در کشور به آسانی می توانند به ان دسترسی پیدا کنند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکی از اقدامات خوب وزارتخانه تحت امر خودرا حل مسائل کاروان های مسافرتی یا کمپرها عنوان نمود و اظهار داشت: یکی از این کمپرها امروز در این سفر همراه من است که آنرا به عنوان نمادین معرفی می نماییم.
وی اظهار داشت: همه صاحبان کمپرها اگر دنبال محیط های خوب برای کمپ زدن و اسکان چند روزه هستند می توانند براحتی از همین جاده اسالم به خلخال و مناطق نمونه گردشگری این شهرستان بهره گیرند.
وعده وزیر میراث فرهنگی برای حل مشکلات طرح پل معلق خلخال
نماینده شهرستان های خلخال وکوثر در مجلس شورای اسلامی هم در حاشیه این سفر اظهار داشت: امروز از مناطق نمونه گردشگری، آب گرم و داش حمامی گیوی در شهرستان کوثر و مناطق نمونه گردشگری ازناو، اندبیل، امامزاده سید دانیال شهرستان خلخال بازدید شد.
وی تصریح کرد: همین طور در این سفر مشکلات طرح گردشگری پل معلق شهرستان خلخال به عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم عنوان شد و آقای ضرغامی قول دادند که این مساله به عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم بزودی حل شود.
نظری پشتیبانی از سرمایه گذاران بوسیله وام های تبدیلی را از دیگر مصوبات این سفر عنوان نمود و ضمن قدردانی از بابت اختصاص اعتبار برای زیرساخت های گردشگری مناطق نمونه شهرستان خلخال اظهار داشت: انتظار داریم همانطور که وزیر میراث فرهنگی قول دادند خلخال به عنوان یکی از مناطق ملی گردشگری معرفی شود.


منبع:

1401/05/23
15:22:23
5.0 / 5
682
تگهای خبر: توریست , جاذبه , خدمات , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
ttma تور و گردشگری