تعداد هتل های مخصوص بیماران مبتلا به كرونا افزایش یافت

تعداد هتل های مخصوص بیماران مبتلا به كرونا افزایش یافت

دبیر جامعه حرفه ای هتلداران از افزایش تعداد هتل ها برای تبدیل به نقاهتگاه اطلاع داد و اظهار داشت: به زودی نام شهرستان های دارای هتلی برای پذیرش بیماران کرونایی اعلام می شود.


از ابتدای انتشار کرونا و آگاهی از روند این بیماری مشخص شد؛ کرونا به سادگی دست از سر فرد مبتلا بر نمی دارد و همینطور قدرت سرایت در این بیماری بسیاری را به این فکر برد که فرد مبتلا به کویید ۱۹ بعد از طی مراحل اصلی درمان احتیاج به زمانی برای درمان های تکمیلی دارد. ازاین رو در خیلی از کشورها هتل و اقامتگاه هایی برای افرادی که در منزلشان اتاقی مجزا نداشتند و یا فردی با بیماری زمینه ای داشتند که امکان مبتلا شدن را داشت، بعنوان مکانی را برای پیمودن دوران نقاهت در نظر گرفته شد. البته نه تنها بیماران مبتلا بلکه کادر درمان هم که امکان مبتلا بودن به این بیماری را هم داشتند راهی این هتل ها شدند.
در ایران هم از همان ابتدا ولی تیموری معاون گردشگری کشور از امکان داوطلبانه هتل ها برای تبدیل شدن به نقاهتگاه اطلاع داد و اظهار داشت: در صورت درخواست وزارت بهداشت هتل ها به صورت داوطلبانه می توانند به نقاهتگاه بیماران کرونایی تبدیل شوند.
علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ۲۴ آبان ماه ۹۹ از آمادگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اجاره هتل های درجه یک، دو و سه بعنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی و استقرار کادر پزشکی در آنجا اطلاع داد.
وی ضمن اشاره به درخواست سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد اجاره هتل های درجه یک، دو و سه و اماکن اقامتی در استان ها بعنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی و استقرار کادر پزشکی، خاطرنشان کرد: این مورد قبلا در جلسه هیات دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شده بود. وزارت بهداشت برای اجاره و پرداخت اجاره بهای این اماکن آمادگی دارد.
مونسان از مدیران کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان ها خواست که با بیان هرچه سریع تر این درخواست وزارت بهداشت به هتل ها و اقامتگاه ها در استان ها، لیست هتل های درجه یک، دو و سه را که به این امر علاقه مند هستند در اختیار وزارتخانه قرار دهند تا اسامی هتل ها به وزارت بهداشت اعلام گردد تا دانشگاه های علوم پزشکی هر شهر برای انعقاد قرارداد با هتل ها اقدام نمایند.
جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتل داران کشور با بیان اسامی هتل های آماده پذیرش بیماران کرونایی در هر استان به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشت: در هر استان یک واحد و در کیش و قشم هم هتل هایی را در اختیار بیماران کرونایی قرار می دهند. لیست هتل هایی که داوطلب تبدیل به نقاهتگاه برای بیماران مبتلا به کرونا در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: کارشناسان وزارت بهداشت ارزیابی های کافی از این هتل ها انجام می دهند و در صورت داشتن استانداردهای لازم فاز نهایی این طرح اجرا می شود و هتل ها در اختیار بیماران کرونایی قرار می گیرد.
حمزه زاده افزود: در اولین مرحله در مجموع ۳۳ هتل در این طرح شرکت می کنند. وزارت بهداشت برای این تعداد هتل اعلام نیاز کرده بود که حالا در اختیارشان قرار می گیرد. کارشناسان وزارت بهداشت تهویه اتاق ها، مساحت و دیگر شرایط مورد نظرشان را ارزیابی می کنند و در صورت موافقت با آن هتل، دانشگاه علو پزشکی استان مبادرت به عقد قرارداد می کند.
پس از عقد قرارداد بین دو طرف امکان اعلام نام هتل ها میسر می شود؛ چونکه امکان دارد هتل داوطلب از نظر کارشناس وزارت بهداشت استانداردهای لازم را نداشته باشد اما به علت منتشر شدن اسمش برای پذیرش مبتلایان به کرونا دیگر مسافران رغبتی برای حضور در آن هتل ها نداشته باشند.
در حالی که هنوز کارشناسان وزارت بهداشت در حال ارزیابی این ۳۳ هتل برای تبدیل شدن به نقاهتکاه هستند، کامیار اسکندریون دبیر جامعه حرفه ای هتلداران از افزایش تعداد هتل های متعلق به بیماران کرونایی به خواست وزارت بهداشت اطلاع داد و اظهار داشت: به زودی لیست هتل ها در هر شهرستان را هم اعلام می نماییم.
وی با بیان اینکه تبدیل شدن هتل به نقاهتگاه کاملا داوطلبانه است، اظهار داشت: هم اکنون اعلام کردیم هر هتلی تمایل دارد می تواند به این طرح افزوده شود و اگر استانداردهای مورد نظر وزارت بهداشت را داشت، نقاهتگاه شود.
در این طرح هتلی که استانداردهای لازم وزارت بهداشت را داشت به نقاهتگاه تبدیل می شود و تنها امکان عرضه خدمات به بیماران کرونایی را دارد و گردشگران و مسافران امکان ورود به این هتل ها را نخواهند داشت. در این طرح قرداد سه ماه بین هتل و دانشگاه علوم پزشکی آن استان منعقد می شود و هزینه اجاره از جانب وزارت بهداشت پرداخت می شود.



منبع:

1399/09/16
13:10:08
5.0 / 5
1282
تگهای خبر: آموزش , استاندارد , خدمات , زمین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
ttma تور و گردشگری