میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته؛

معرفی معاون جدید صنایع دستی

معرفی معاون جدید صنایع دستی

تور و گردشگری: سهم کم هتلداران از اقامت توریستهای خارجی، ادامه ماجرای نرخ ارزیاتاق ها، وعده راه اندازی گردشگری تهران_دوشنبه و معرفی معاون جدید صنایع دستی خبرهای میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.



خبرگزاری مهر – گروه جامعه: این هفته هیئت وزیران با محاسبه یارانه ای نرخ سوخت شناورهای مسافری از مبدأ بنادر ایران یا به مقصد بنادر کشورمان بدون در نظر گرفتن پرچم کشتی ها موافقت کردند. برمبنای وزارت نفت مکلف است سوخت یارانه ای به کشتی های شناوری مسافری یا تفریحی دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی اختصاص دهد.
این مصوبه برای همه شناورهای مسافری مسیرهای داخلی و خارجی شامل مبادی بنادر ایران یا به مقصد بنادر کشورمان و بدون در نظر گرفتن پرچم آن شناور قابل اجراست.

همچنین در این هفته خبر رسید که نخستین تور آشناسازی از کشور روسیه در سال ۱۴۰۱ با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری کشورمان در دوران پساکرونا اجرا شد.
در این گروه برخی از فعالان حوزه گردشگری، ۱۵ نفر از توراپراتورها و مدیران دفاتر مسافرتی حضور دارند و از روز هفدهم تا بیست و یکم خرداد ماه از استانهای تهران، اصفهان و فارس دیدن می کنند.
نرخ ارزی هتل ها
این هفته با شنیدن خبرهایی در خصوص این که مقرر است درباره دو نرخی شدن اتاق هتل ها تصمیم گیری شود، جمشید حمزه زاده رییس جامعه هتلداران ایران اظهار داشت: دریافت نرخ ارزی از توریستهای خارجی سبب می شود تا صنعت گردشگری رونق بیشتری داشته باشد و این مساله در اقتصاد ایران بسیار مهم خواهد بود.

حمزه زاده در این گفتگو بیان کرد که میزان اقامت توریستهای خارجی در هتل های ایران کمتر از ۱۰ درصد است. همین طور تعداد توریستهایی که بوسیله آژانس ها به ایران می آیند تنها دو درصد از اتباع خارجی است.
راه اندازی گردشگری تهران دوشنبه
در این هفته عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی در سفرش به استان مازندران، از راه اندازی گردشگری زمینی بین ایران و تاجیکستان آگاهی داد و اظهار داشت: گردشگری زمینی ایران به سمت تاجیکستان از کشورهای ترکمنستان و ازبکستان عبور می کند و به سبب زبان مردم سمرقند و بخارا، انگیزه های بالای گردشگری در این منطقه وجود دارد.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به نشست با وزیر راه تاجیکستان، از بررسی مشکلات راه زمینی تهران - دوشنبه آگاهی داد و اظهار داشت: راه اندازی این طرح می تواند به رونق گردشگری ارزان با کشورهای همسایه کمک نماید و این مسئله جزو اولویت ها است.
ضرغامی بر تمایل تاجیک ها برای ورود به ایران اصرار کرد و اظهار داشت که زبان مشترک این دو کشور انگیزه مهمی برای گردشگریست.
راه اندازی شبکه رادیو تلویزیونی میراث فرهنگی و گردشگری
در این هفته در سومین نشست کمیته تخصصی شورای عالی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه اندازی شبکه رادیویی و تلویزیونی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تصویب رسید.
سومین جلسه کمیته تخصصی نشست هشتم شورای عالی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور نمایندگان تام الاختیار معاونت ها و حوزه های تخصصی وزارتخانه، در محل سالن جلسات فجر اجرا شد.
در این جلسه بر پیگیری اصلاحات متن احکام پیشنهادی مصوبات جلسه قبلی تاکید شد و سپس پیشنهادهای معاونت فرهنگی نیز مورد بررسی اعضا قرار گرفت.
معرفی معاون جدید صنایع دستی
در این هفته پویا محمودیان از معاونت میراث فرهنگی رفت و بجای وی، مریم جلالی نشست. مراسم تودیع و معارفه این دو نفر نیز در وزارت میراث فرهنگی اجرا شد.
در این مراسم پویا محمودیان معاون سابق صنایع دستی اظهار داشت: ۲۶۶ رشته صنایع دستی اعلانی محور اعلام شد، سند ملی گوهرسنگ ها را تدوین و ابلاغ کردیم و مراحل تفویض اختیار به استانها نیز به خوبی انجام شد.

محمودیان اشاره کرد: طی این مدت ۹ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و ۷۴ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره، پرداخت و در سال ۹۷ بیمه صنعتگران پس از پنج سال توقف باردیگر شروع شد. در زمینه بیمه صندوق روستایی و عشایری ۴ هزار نفر را بیمه کردیم و ۱۷ هزار نفر در نوبت بیمه قرار دارد.
در ادامه مراسم مریم جلالی معاون جدید صنایع دستی با اعلان اینکه امیدوار هستم خانه هر ایرانی تبدیل به یک کارگاه تولیدی برای مساعدت با اقتصاد هویت بنیان شود، اظهار داشت: از هیچ کاری برای تبدیل صنایع دستی به صنایع زیستی دریغ نمی کنم.
امضای ۳ تفاهمنامه برای تسهیل ورود گردشگران و زوار به ایران
در این هفته شرکت مادر تخصصی توسعه ایران گردی و جهان گردی سه تفاهم نامه همکاری مشترک با طرف های خارجی و داخلی برای ساماندهی و تسهیل در ورود زوار و توریستهای خارجی امضا کرد.
چندی پیش شرکت مادر تخصصی توسعه ایران گردی و جهان گردی طرح ملی و زیارتی را با عنوان «مهمان امام رضا مقابل السلام» شروع کرد که یکی از اهداف این طرح تسهیل در ورود یک میلیون زائر خارجی به مشهد مقدس است.


منبع:

1401/03/21
10:37:52
5.0 / 5
718
تگهای خبر: تخصص , توریست , زمین , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
ttma تور و گردشگری