رییس اداره میراث فرهنگی دامغان:

۴ شی تاریخی دامغان در لیست آثار ملی ایران

۴ شی تاریخی دامغان در لیست آثار ملی ایران

به گزارش تور و گردشگری، دامغان_ رئیس اداره میراث فرهنگی دامغان از ثبت چهار شی تاریخی این شهر در لیست آثار ملی ایران اطلاع داد و اظهار داشت: دو کاسه سفالی، یک مهر فلزی دکمه ای و سر گرز مفرغی همچون آنها است.



به گزارش تور و گردشگری به نقل از مهر، مجتبی اکبر پور پس از ظهر پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات اداره میراث فرهنگی دامغان بابیان این که چهار شیء تاریخی دامغان در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسید، اظهار داشت: این آثار از اشیای کشف شده تپه حصار دامغان هستند.
وی اضافه کرد: کاسه سفالی منقوش پایه دار به شماره ثبت ۲۵۷۹، سر گرز مفرغی به شماره ثبت ۲۵۵۰، کاسه سفالی منقوش به شماره ثبت ۲۵۵۱ و مهر فلزی دکمه ای به شماره ثبت ۲۵۵۲ همچون این آثار هستند.
رئیس اداره میراث فرهنگی دامغان ضمن بیان این که محوطه تاریخی تپه حصار قدمتی هفت هزار ساله دارد، اظهار داشت: این اشیا حالا در مخزن امن نگهداری می شود.
اکبر پور بابیان این که ایجاد موزه تخصصی برای نمایش یافته های این تپه تاریخی یکی از با اهمیت ترین درخواست های مردمی است، اشاره کرد: امیدواریم با اختصاص اعتبار این آرزوی دیرینه هر چه زودتر محقق شود.
وی اضافه کرد: تپه حصار دامغان در حاشیه جنوبی شهر دامغان قرار گرفته است که از با اهمیت ترین کشفیات این مجموعه می توان به اسکلت مادر و جنین اشاره داشت.

1403/03/12
10:47:50
5.0 / 5
209
تگهای خبر: تاریخی , تخصص , فرهنگ , قدمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
ttma تور و گردشگری