ممنوعیت سفر مبتلایان كرونا و میزبانی هتل ها بعنوان نقاهتگاه

ممنوعیت سفر مبتلایان كرونا و میزبانی هتل ها بعنوان نقاهتگاه

تور و گردشگری: آخرین اخبار حوزه گردشگری حاكیست مقرر شده بعضی از هتل ها بعنوان نقاهتگاه در اختیار بیماران كرونائی قرار بگیرد؛ همین طور برای جلوگیری از تردد بیماران مبتلا به كرونا از حضور آنها در هواپیما و قطار و اتوبوس جلوگیری شود.


حالا که دیگر در این روزها به یک ساله شدن ویروس کرونا نزدیک می شویم همه اخبار حول و حوش این ویروس تاج دار می گردد؛ غیر از این که صنعت گردشگری که لطمه های زیادی هم دیده این روزها در همراهی برای نابودی این بیماری قرار گرفته است. بالاخره مسئولان ایران نیز به این نتیجه رسیدند برای کنترل این بیماری باید از سفر بیمار مبتلا به کرونا جلوگیری کرد. و این اتفاق از مسیر درخواست و خواهش از بیمار کرونائی میسر نمی گردد مگر اینکه به صورت قانونی از سفر فرد مبتلا به قطار، هواپیما و اتوبوس بین شهری جلوگیری شود.
دستورالعمل ها آمده ولی البته هنوز اجرائی نشده و از جانب دیگر نیز مقرر است بعضی از هتل ها به نقاهتگاه بیماران کرونائی و یا کادر درمان اختصاص پیدا کند. در این طرح که با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال اجرائی شدن است بیمارانی که دوره سخت بیماری را طی کردند و برای بازگشت به سلامت کامل نیاز به مکانی دارند از این هتل ها استفاده می نمایند.
دولت نیز در این یک سال کوشش کرد در حد توانش کمک هایی به صنعت گردشگری کشور بکند البته در این میان نیز سازمان هایی وجود دارند که حاضر نیستند مصوبات دولت را اجرا کنند.




وزارت گردشگری همچنان منتظر فهرست بیماران کرونایی
درحالی که در امتداد ممنوعیت سفر بیماران مبتلا به کرونا قرار بود فهرست اسامی این افراد در اختیار وزرات میراث فرهنگی و گردشگری قرار بگیرد تا حالا این اتفاق نیفتاده است و همچنان این نهاد منتظر این فهرست است.
طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افراد مبتلا به کرونا تا دو هفته اجازه سفر ندارند.
حرمت الله رفیعی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا حالا هیچ جلسه ای با آنها (مسولان وزارت بهداشت) در این خصوص برگزار نشده و هیچ کدام از مراکز فروش بلیط هواپیما و آژانس های هوایی امکان دسترسی به این سایت را ندارند.
حالا معاون گردشگری کشور از ارسال نامه ای به معاون وزارت بهداشت برای دسترسی مراکز فروش بلیط و البته دیگر تاسیسات گردشگری به فهرست بیماران کرونائی آگاهی داد.
تیموری در گفت و گو با ایرنا با بیان این که وزارت گردشگری تمام تلاشش را برای همکاری با وزارت بهداشت در امتداد قطع زنجیره کرونا در کشور می کند، اظهار داشت: باید در تمام سامانه های مرکزی ارائه خدمات مسافربری و همین طور درگاه های فروش بلیت اینترنتی، پارامترهای مطروحه به ازای هر شخص متقاضی دریافت و استعلام برخط برای فرد صورت گیرد و چنان چه نتیجه استعلام الکترونیکی بر طبق تاریخ سفر مثبت اعلام شد، خدمتی ارائه نشود.


درک ملت ایران و ایتالیا از یکدیگر در سایه همکاریهای بین موزه ای
یاروسلاو رومانووا، دبیر اول بخش فرهنگی سفارت ایتالیا در تهران، با اشاره به اینکه همکاریهای پیشین بین موزه های ایتالیا و موزه ملی ایران بسیار مثمر ثمر بوده اظهار داشت: گسترش همکاری ها موجب افزایش درک هر دو ملت از یکدیگر شده است.
یاروسلاو رومانووا، در دیدار با فریدون بیگلری، معاون فرهنگی موزه ملی ایران در مورد راهکارهای گسترش همکاریهای بین موزه ای دیدار و گفت گو کرد و گسترش همکاریهای بین موزه ای ایتالیا و موزه ملی را موجب افزایش درک هر دو ملت از یکدیگر خواند.
رومانوا به سابقه طولانی روابط فرهنگی ایران و ایتالیا که سابقه ای چند هزار ساله دارد، اشاره و ابراز امیدواری کرد که این روابط نزدیک، خصوصا در زمینه همکاری بین موزه ای در آینده تدوام یابد.
تشریح جزئیات مزایده ۵۴ مجموعه تاریخی و فرهنگی
صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، ۵۴ مجموعه تاریخی را در ۲۵ استان بمنظور احیاء، مرمت و واگذاری حق بهره برداری مدت معین به مزایده گذاشت.
تمام واجدان صلاحیت و درخواست کنندگان دعوت می­شود از تاریخ نشر آگهی، اسناد مزایده را از دبیرخانه­ کمیسیون مزایده­ی صندوق احیا به آدرس تهران- میدان بهارستان- خیابان اکباتان عمارت مسعودیه ساختمان صندوق احیاء و شماره تلفن ۱۷- ۳۳۹۹۲۰۱۶-۰۲۱ یا پایگاه اینترنتی صندوق احیاء و یا پایگاه ملی اطلاع رسانی مناقصات دریافت نموده و حداکثر تا ساعت ۱۶ روز ­دوشنبه مورخ هفده آذرماه جاری مدارک مربوطه را تکمیل و نسبت به تحویل پاکت­ ها به دبیرخانه اقدام نموده و رسید دریافت نمایند.
مرمت قدیمی ترین ساعت شهر تهران آغاز شد
نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ تهران اظهار داشت: مرمت قدیمی ترین ساعت شهری تهران در مسجد مشیر الدوله که ۷۰ سال قبل از کار افتاده بود، شروع شد.
وی اضافه کرد: اداره زیباسازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست در امتداد انجام برنامه های حفظ و مرمت بافت تاریخی که با هدف نگهداری اماکن واجد ارزش میراثی و تاریخی تدوین شده است؛ مبادرت به مرمت ساعت و جداره مسجد و مدرسه علمیه مشیرالسلطنه کرده است.
وی اظهارداشت: مرمت ساعت و جداره این مسجد که بعد از انجام مکاتبات با اتحادیه ساعت سازان و نیز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران برای معرفی خبره ترین افراد در ساخت و مرمت مساجد قدیمی و تعمیرکاران ساعت از هفته گذشته شروع شده است؛ تا اسفند ماه به انتها خواهد رسید.
شهردار منطقه ۱۱ اظهار داشت: باتوجه به فرسودگی ساعت این مسجد که بیش از ۱۲۰ سال از عمر آن می گذرد؛ مرمت آن از پیچیده ترین و سخت ترین کار بین ساعات قدیمی موجود در کشور است.


آیین آذرگان زرتشتیان یزد به صورت مجازی برگزار شد
آذرگان از آیین های ماهانه زرتشتیان که همه ساله در روز نهم هر ماه زرتشتی (سوم آذرماه) برگزار می گردد امسال به سبب شیوع ویروس کرونا لغو و به صورت مجازی برپا شد.
منوچهر ارغوانی رئیس انجمن « همازور» زرتشتیان یزد اظهار داشت: آیین آذرگان از مراسم های ماهانه زرتشتیان است که روز نهم هر ماه زرتشتی که "آذر" یا "اَتر" نام دارد و روز آذر و ماه آذر با هم برابر می شود برگزار می گردد.
ارغوانی اضافه کرد: آذر، ایزد ِویژه همه آتش هاست و از احترام ویژه ای نسبت به سایر آخشیج ها (عناصر) برخوردار می باشد و «جشن آذرگان» جشنی دیگر از جشن های آتش در گرامیداشت این آخشیج و ایزد منسوب به آنست.
به گفته وی مردم این روز را با شادی و شادمانی و پایکوبی و نیایش و فرآوری خوراک های ویژه و «آفرینگان خوانی» برگزار می کنند.

اثر ثبت جهانی بند میزان در شوشتر صدمه ای ندیده است
محمدرضا بهادری مدیر پایگاه سازه های آبی شوشتر اظهار داشت: افزایش دبی رودخانه کارون در ایام گذشته به سازه ثبت جهانی بند میزان صدمه ای وارد نکرده است. سازه این اثر تاریخی به شکلی طراحی شده که ورود آب به مجموعه آبشارها و بند گرگر را کنترل کند. وقتی این اثر زیر آب می رود در واقع کارکرد هیدرولیکی خودرا انجام می دهد.
مدیر پایگاه سازه های آبی شوشتر اظهار داشت: سیلاب های بالادست سبب شده مقداری نخاله و زباله در دهانه های ورودی این اثر انباشت شود که بعداز اختتام بارندگی و تثبیت دبی رودخانه، توسط تیم های فنی و اجرائی پاکسازی می شود.
آپارتمان سازی در کمین خانه های تاریخی نیوساید اهواز
نیوساید یکی از مناطق قدیمی اهواز که به ثبت ملی لیست آثار میراث فرهنگی نیز رسیده است، اخیرا با ساخت و ساز از طرف برخی مالکان در این منطقه، روبه رو شده و بنظر می رسد آپارتمان سازی در کمین این خانه های تاریخی نشسته است.
دوستداران میراث فرهنگی خوزستان از اینکه خانه های ثبت ملی نیوساید اهواز جای خودرا به آپارتمان سازی و برج سازی نه چندان جذاب بدهد نگرانی خودرا ابراز کرده اند.
بافت قدیمی نیوساید بوسیله شورای ثبت اداره‎ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و تایید شورای عالی ثبت سازمان متبوع به سبب شان ملی (برخورداری از ویژگی‎ منحصر به فرد تاریخ پیدایش نفت در ایران) واجد ارزش ثبت در لیست آثار ملی قرار گرفت و بر طبق ماده‎ واحده قانون ثبت در لیست آثار ملی مصوب ۱۳۵۲و بند ۶ ماده ۳ قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ در لیست آثار ملی ثبت گردید.
تعداد ۱۵۰ واحد مسکونی منازل شرکت لوله‎سازی واقع در بافت تاریخی نیوساید اهواز چند سال پیش، بدون اطلاع و ستاندن مجوز لازم از اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، به بخش خصوصی واگذار شد.
حالا با گذشت چند سال از این مساله دوستداران میراث فرهنگی و فعالان فرهنگی خبر از تعرضاتی به این بافت واجد ارزش آن هم در منازل موسوم به منازل لوله سازی خبر می دهند.
هفت موزه جدید در کیش راه اندازی می شود
سعید پورعلی معاون فرهنگی واجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش از ساخت هفت موزه جدید در کیش آگاهی داد.
سعید پورعلی گفت: توجه به موضوع مردم شناسی و بوم شناسی، گشایش خانه بومیان و تک بادگیر، ثبت چند اثر تاریخی نظیر بازار قدیمی معروف به فرانسه و آغاز بازسازی آنها و ساخت ۷ موزه جدید در کیش در حال اجراست. کاخ شماره ۱ و کاخ شماره ۲ همچون این طرح هاست که بوسیله معاونت گردشگری در حال پیگیری و اجراست.
پورعلی درباب تغییر کاربری موزه خلیج فارس به پارک موضوعی علمی -تفریحی نیز اظهار داشت: باتوجه به تمرکز جمعیتی کیش در بخش شمال شرقی جزیره، مراجعان به موزه هنر در بخش غربی جزیره خیلی کم بود و این مساله دلیل اصلی تغییر رویکرد سازمان برای فعالیت این سازه بزرگ و باارزش شد.
حریم پل خواجو اصفهان در کمند ساخت و سازهای غیرقانونی
یک اسکلت ساختمانی اخیرا در حریم منظری پل خواجو، یکی از بی بدیل ترین پل های تاریخی ایران برافراشته شده است، این بنا که درست در کریدور دید این پل عصر صفوی قد علم کرده بگفته کارشناسان میراث فرهنگی، دهن کجی دیگر به آثار شاخص معماری شهرموزه اصفهان است.
ارتفاع بناها در حریم منظری پل های تاریخی اصفهان ۱۲ متر است، پیش تر این ارتفاع را یک ساختمان در حریم پل مارنان شکست و حالا ساختمانی که تیرماه سال قبل پروانه دریافت کرده، در کریدور دید پل خواجو، این اثر یگانه معماری ایران را تحت شعاع قرار داده است.
رعایت خط آسمان و ارتفاع مشخص و تعیین شده در حریم آثار تاریخی از الزامات و بایسته هایی است که باید رعایت شود، در غیر این صورت منظر آثار میراث فرهنگی مخدوش و یا کور می شود، سنگ بنایی که کج گذاشته شد، تا ثریا کج می رود؛ این حکایت بلندمرتبه سازی در حریم آثار تاریخی اصفهان است که هر سال برگی بر دفتر آن افزوده می شود و آنرا به اتفاقی معمول برای آثار تاریخی و شاخص اصفهان تبدل کرده است.
ناصر طاهری معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان درباره ساختمانی که منظر خواجو را مخدوش کرد، اظهار داشت: یگان حفاظت را جهت بررسی به محل مورد نظر فرستادیم اما مالک مجوزی از میراث فرهنگی به ما نشان نداد، دو بار هم با شهرداری منطقه مکاتبه کردیم که ماجرا از چه مقرر است اما هیچ جوابی به ما داده نشد. بگفته طاهری در اسناد و مدارک میراث فرهنگی هم مجوزی برای این ساختمان داده نشده است.


کسادی بازار صنایع دستی حصیری بافق در ایام جولان ویروس کرونا
حصیربافی از صنایع دستی بافق است و تعداد قابل توجهی از مردان و زنان هنرمند این شهرستان با فعالیت در این رشته، منبع درآمدی را برای خود به وجود آورده اند اما این روزها جولان ویروس کرونا و تعطیلی برخی کسب وکارها، بازار محصولات آنان را نیز از رونق انداخته است.
بیش از ۸۵ درصد حصیربافان بافق را زنان که عموما سرپرست خانوار هستند، دختران و کودکانی تشکیل می دهد که به صورت انفرادی در خانه هایشان به تولید و خلق آثار هنری گوناگون از حصیر مشغولند، این هنرمندان صنایع دستی که عموما از قشر لطمه پذیر جامعه هستند، در این روزهای کرونائی چشم انتظار حمایت و اقدامات دولت برای جبران خسارت ناشی از کسادی بازار محصولات خود هستند.
بیشتر صنایع دستی شهرستان بافق خصوصا حصیربافی در دوره شیوع ویروس کرونا در ۹ ماه اخیر و برقراری قرنطینه خانگی با جهش تولید روبرو شده، اما در این میان به سبب نبود بازار فروش و مشتری برای محصولات، فعالان این عرصه این روزها را به امید حمایت دولت و شکوفایی اقتصاد پساکرونا سپری می کنند.
برپایی نمایشگاه های ملی و بازارچه های محلی عرضه صنایع دستی و یا مراکز فروش ثابت، از راه هایی بود که فعالان و تولیدکنندگان صنایع دستی در دوران پیش از کرونا محصولات خودرا به فروش می رساندند، اما این روزها از نمایشگاه، غرفه و بازارچه خبری نیست و همه جا تعطیل شده است.
ابهام فعالیت اقامتگاه های گردشگری مازندران در محدودیت های کرونایی
طرح جامع محدودیت های کرونائی در حالی از اول آذر همزمان با سراسر کشور در مازندران به اجرا درآمده است که فعالیت مراکز اقامتی و گردشگری استان با نصف ظرفیت همچنان پا بر جا مانده و این پرسش را به وجود آورده است که این مراکز مقرر است به چه کسانی خدمات ارائه دهند؟
ابهام در فعالیت این واحدها سبب شد تا رئیس شورای شهر تهران هم اعلام نماید که باز بودن مجموعه های اقامتی و گردشگری در استان های شمالی، پایتخت نشینان را برای سفر به این استانها تشویق می کند.
گذشته از اظهار نظر رئیس شورای شهر تهران و اینکه چگونه استان تهران با وجود محدودیت ها اجازه خروج بومیان خودرا می دهد، این پرسش برای شهروندان مازندرانی هم مطرح است که چرا با وجود ممنوعیت ورود و تردد غیربومیان در داخل استان همچنان مجموعه های گردشگری استان به فعالیت خود ادامه می دهند.
چه سازمان هایی مصوبه ستاد مقابله با کرونا را رعایت نمی کنند؟
در حالی که دولت در امتداد پشتیبانی از لطمه های ناشی از کرونا برای صنعت گردشگری چند مصوبه صادر کرده بعضی از سازمان ها در اجرای این قوانین ایستادگی می کنند.
با وجود بخشنامه های معاون اقتصادی رئیس جمهور و رئیس بانک مرکزی درباره امهال اقساط تسهیلات بانکی فعالان گردشگری تا آخر سال ۱۳۹۹، همچنان خیلی از بانک ها، سازمان امور مالیاتی و تامین اجتماعی از اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا خودداری کرده و حتی وجود چنین دستوری را انکار می کنند و اقساط بانکی فعالان گردشگری را مشمول جریمه کرده اند. سازمان امور مالیانی جریمه ۱۰ درصدی و تامین اجتماعی جریمه ۲ درصدی می گیرد.
ولی تیموری معاون گردشگری کشور روز گذشته اظهار داشت: همکاری نکردن وزارت نیرو، سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی در اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا، در جلسه کارگروه بررسی آثار اقتصادی کرونا مطرح و ابهام نماینده بانک مرکزی نیز رفع شد. مقرر است بانک مرکزی موضوع امهال اقساط تسهیلات دریافتی فعالان گردشگری را به مدیران عامل بانک ها و شعبه های آنها در استانها باردیگر و سریع ابلاغ کند. بدین سبب دیگر لازم نیست فعالان گردشگری برای پرداخت اقساط به بانک ها مراجعه کنند.

سند توسعه گردشگری امکان مطالبه از دستگاه های اجرائی کشور را دارد

ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: پیرو ابلاغ احکام و قوانین سند استراتژیک توسعه گردشگری از طرف هیات دولت و با هدف رشد و توسعه صنعت گردشگری کشور، از همه دستگاه های اجرائی مطالبه گری خواهیم داشت.
تیموری با اشاره به اینکه سند را بعنوان یکی از مهمترین اسناد فرادست در حوزه گردشگریست و اظهار داشت: بخش احکام مندرج در سند توسعه گردشگری ماهیت اجرائی و عملیاتی دارد و به روش لطمه شناسی و حل مسأله تنظیم شده و با کمک دستگاه های دیگر باید اجرائی شود.
وی با یادآوری اینکه سند توسعه گردشگری مصوب هیات دولت بوده و اجرای آن تکلیف همه دستگاه های اجرائیست اضافه کرد: استانداران کشور باید همکاری بیشتری در این خصوص داشته باشند و با توجه به این که هر یک از احکام سند توسعه گردشگری حالا حکم بالادستی را دارند؛ پس از همه دستگاه های اجرائی کشور مطالبه گری شود.
معاون گردشگری همین طور با اعلان اینکه راهبردهای هفتگانه مندرج در سند باید در قالب طرح های جامع استانی پیاده سازی شوند؛ از ادارات کل استانها بعنوان مجری اینطور طرح ها خواست در حین اجرا از ظرفیت بدنه کارشناسی استان استفاده کنند؛ بنحوی که هر استان با تدوین طرح جامع استانی، ظرفیت نیروی انسانی خودرا نیز بوسیله تجربه اندوزی در کنار مشاوران منتخب برای طرح جامع ارتقاء دهد. حسب دستور وزیر تدوین طرح جامع توسعه گردشگری استانها در اولویت اوّل کارهای ادارات کل استانی باید قرار گیرد.
بنا بگفته معاون گردشگری سازوکار اجرائی مفاد سند استراتژیک در بخش هشتم آن آورده شده و سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف به نظارت و تحقق آن خواهد بود.
صدور ویزای الکترونیکی روسیه برای ایران از فوریه سال ۲۰۲۱
لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران در دیدار با علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام نمود: از ماه فوریه سال ۲۰۲۱ در کشور روسیه ویزای الکترونیکی صادر می شود ایران هم جزء کشورهایی است که برای آنها این ویزا صادر می شود.
به گزارش تور و گردشگری به نقل از ایرنا از میراث آریا، لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران در دیدار با علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: با پیشنهاد وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای توسعه گردشگری میان دو کشور موافق هستم، ایرانیها آشنایی خوبی با روسیه دارند، در سال ۲۰۱۸ جام جهانی فوتبال که در این کشور برگزار شد، تعداد زیادی از گردشگران و هوادارن فوتبال ایران در آنجا حضور داشتند و از شهرهای مختلف روسیه بازدید کردند.»
سفیر روسیه در تهران با ابراز امیدواری از گسترش و توسعه گردشگری میان روسیه و ایران پس از مهار کرونا اظهار داشت: از ماه فوریه سال ۲۰۲۱ در کشور روسیه ویزای الکترونیکی صادر می شود ایران هم جزء کشورهایی است که برای آنها این ویزا صادر می شود. متأسفانه به همه گیری ویروس کرونا برخورد کردیم؛ قصد داشتیم همان نشستی را که با فعالان بخش خصوصی و گردشگری چین در قالب نشست بی تو بی برگزار کردیم در این کشور نیز اجرا نماییم تا موسسات خدمات گردشگری بین دو کشور با هم بیشتر آشنا گردند و ارتباط برقرار کنند.
تعداد گردشگران ایرانی به روسیه افزایش یابد
علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: مردم ایران، کشور روسیه را دوست دارند و علاقمند هستند به این کشور سفر کنند، بدین سبب تعداد زیادی از گردشگران ایرانی که به اروپا سفر می کنند، می توانند به روسیه نیز سفر کنند، علاقمند هستیم تعداد گردشگران ایرانی به روسیه افزایش پیدا کند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا برنامه ها و طرح های گردشگری را محدود کرد، قصد داشتیم مانند چین با هیاتی ۴۰ نفری به روسیه سفر نماییم و یک نمایشگاه صنایع دستی در آن کشور برگزار نماییم و به مدت چند شب برنامه شب های ایرانی را اجرا نماییم تا موسسات خدمات مسافرتی روسیه و ایران با فضای گردشگری ایران و روسیه آشنا گردند.
وی به فاصله نزدیک جغرافیایی ایران و روسیه اشاره نمود و اظهار داشت: آمادگی داریم پس از کرونا گردشگران دو کشور به مقاصد ایران و روسیه سفر کنند، به همین دلیل برنامه های ویژه ای در توسعه گردشگری تدارک دیدیم، با انجام این کار آمارهای گردشگری بین دو کشور را می توان افزایش داد.
مونسان لغو روادید گروهی را در زمینه توسعه گردشگری بسیار موثر دانست و گفت: برای توسعه گردشگری دو موضوع مهمست یکی لغو روادید گروهی و دیگری پرواز مستقیم که ما با روسیه هر دو موضوع را انجام داده ایم که با کمک دو کشور توسعه گردشگری تحقق پیدا خواهدنمود.
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد: کرونا از بین برود برای اجرای برنامه و برگزاری نشست بزرگی با فعالان بخش خصوصی و گردشگری این کشور به روسیه سفر می نماییم.



منبع:

1399/09/08
21:35:36
5.0 / 5
1302
تگهای خبر: آثار تاریخی , آموزش , اینترنت , تاریخی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
ttma تور و گردشگری